40+ voor gezelligheid en buitenritten haflinger/fjord/tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lensamel

40+ voor gezelligheid en buitenritten haflinger/fjord/tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:47

Hallo Ik ben 40 + :D en in het bezit van haflinger ruin waar ik van alles me doe, dressuur, klein sprongetje, freestijl, grondwerk, een beejte western, ben ik net mee begonnen en wat ik het leukste vindt zijn buitenritten en knuffelen en spelen. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen om en nabij de 40 die ook een klein paard of pony liefhebber zijn en veel buiten rijden. Wie weet kunnen we zo af en toe gezellig buitenritten maken of bij elkaar op de koffie of, nou verzin het maar.

Groetjes, Melanie :j

Sok

Re: 40+ voor gezelligheid en buitenritten haflinger/fjord/tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:19

Ik ben niet 40+, maar is de NVVR niks voor jou? :D
Als ik je berichtje zo lees, ben je echt uitermate geschikt!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:38

Wij rijden veel in de omgeving van Montferland (Beek/'sheerenberg/stokkum/Kilder) als je wilt kun je mee. Verder gaan wij deze zomervakantie ook met de paarden een midweek op vakantie. Het is mogelijk aan te sluiten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:40

hoi melanie,
ik ben pas 39. maar heb wel een pony waar ik graag mee buitenrij, en woon niet al te ver bij jou uit de buurt, dus ik wil best een keer afspreken als je dat leuk vind.. lijkt me gezellig.
nvvr is ook best leuk. daar ben ik een aantal jaar lid geweest. maar helaas wordt er in het midden van het land weinig georganiseerd qua ritten, dus ik ben daar weer afgehaakt.

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:39

Hallo,
ik zag vorige week ongeveer net zo'n topic langs komen bij de tinkers en dacht dat moet toch met
de haflinger ook kunnen. En kijk jij hebt er een geopend, geweldig !!
Ik ben ook de 40 gepasseerd, in het bezit van een haflinger ruin en rij ontzettend graag buiten.
Maar helaas woon ik wel een heel eind van je vandaan, net even op google maps gekeken maar het is een heel eind. Woon op de grens brabant / limburg. Wij rijden vaak in Afferden limburg en St Anthonis brabant.
Maar misschien heb je wel leuke ideeen waar ik me graag bij aansluit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:04

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:14

Sok schreef:
Ik ben niet 40+, maar is de NVVR niks voor jou? :D
Als ik je berichtje zo lees, ben je echt uitermate geschikt!

Helemaal mee eens, gewoon lid worden en lekker met weekenden en/of ritten meedoen.
Als je zin hebt om gewoon eens te komen rijden op de Edese hei ben je ook welkom, onze paarden staan noord van Ede en houden ook wel van buitenritten :j

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:26

Hoi allemaal :)

bedankt voor al jullie leuke reacties. Jammer dat de meeste hier verweg wonen, anders zou ik het erg leuk vinden om samen een buitenrit te organiseren. 8-)
Ik ben helaas niet in het bezit van een trailer, dus maakt het voor mij het moeilijker om ergens natoe te komen.

Ook de trektochten lijken me super gezellig maar ja zonder trailer |(
Ik heb al geprobeerd Amon /3 in mijn Smart te krijgen,maar hij past er net niet in :D ha ha ha

Misschien toch nog mensen die iets dichter bij wonen, Nijkerk of Putten? Daar kunnen we lopend natoe :o

Groetjes Mel *\o/*

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:28

DJ4:

wat heb jij een leuke haflinger, hij lijkt wel een beetje op mijn paardje /3

Juval: Jij heb ook een erg leuk paardje

Sok: ook leuke paarden, jij rijd endurance, stoer, zou ik ook graag een keer willen proberen ;)

Groetjes Mel *D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:37

D4J schreef:
Hallo,
ik zag vorige week ongeveer net zo'n topic langs komen bij de tinkers en dacht dat moet toch met
de haflinger ook kunnen. En kijk jij hebt er een geopend, geweldig !!
Ik ben ook de 40 gepasseerd, in het bezit van een haflinger ruin en rij ontzettend graag buiten.
Maar helaas woon ik wel een heel eind van je vandaan, net even op google maps gekeken maar het is een heel eind. Woon op de grens brabant / limburg. Wij rijden vaak in Afferden limburg en St Anthonis brabant.
Maar misschien heb je wel leuke ideeen waar ik me graag bij aansluit.

Wat grappig, wij rijden ook heel vaak in St.Anthonis, misschien zijn we elkaar zelfs wel eens tegengekomen :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:41

lensamel schreef:
Ook de trektochten lijken me super gezellig maar ja zonder trailer |(
Ik heb al geprobeerd Amon /3 in mijn Smart te krijgen,maar hij past er net niet in :D ha ha ha

Misschien toch nog mensen die iets dichter bij wonen, Nijkerk of Putten? Daar kunnen we lopend natoe :o

Groetjes Mel *\o/*

Zonder trailer wordt vervoer inderdaad wat lastiger. Maarre, bij de NVVR zijn diverse leden die in de regio Nijkerk/Putten wonen en rijden. Dus ook voor het leggen van contacten kan het nuttig zijn om lid te worden. En als je lid wordt kun je ook in overleg met de eendaagse commissie een rit in je eigen regio organiseren, leer je meteen wat meer mensen kennen ;)

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:01

Hallo Mel,
Idd lijkt er wel op behalve de manen, die lijken dan weer meer op die van onze andere haflinger.
Jammer dat je geen trailer hebt dan is het lastiger om ergens te gaan rijden.

Noppert
Het verbaast mij altijd hoe rustig het in de staatsbossen is, het is zelden dat we iemand tegen komen.
Maar als jij als stel rijd, man en vrouw bedoel ik, en je hebt dan het witte paardje uit je profiel bij je dan
zou dat wel eens kunnen. :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:13

Nee, dat zijn wij niet. Mijn man rijd alleen als het mooi weer is en dat witte paardje uit mijn profiel heb ik vorig jaar moeten laten inslapen |( Ik heb een bruine, bijzonder chagerijnige merrie haha
Ik ben meestal met mijn dochter op een C-pony of met een klein groepje vakantiegasten.
Het is echt ongeloofelijk hoe rustig het idd daar is, er zijn dagen dat ik echt niemand tegen kom en alleen in de verte een wandelaar of een fietser ziem, heerlijk!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:18

Ik meld me ook even aan! Bijna 40+ (37) en in het bezit van een sTinkert. Hij staat nu nog in Lelystad maar gaat morgen verhuizen naar Hierden. Hoop dan ook binnenkort de Hulshorster Zandverstuiving onveilig te maken met 'm ;)

Helaas niet in het bezit van een trailer maar een keer er 1 huren is ook geen probleem, hebben wel de auto ervoor. Nu nog een paard dat ik alleen kan laden, Zorro loopt niet zo 1 2 3 erin, die heeft meestal een longeerlijntje achter z'n billen nodig :o

NOg meer Hierdense/Hulshorster Tinker/Haflinger/Fjorden eigenaren hier?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:21

succes met de verhuizing bommeke.

die trailer is wel een van de beste investeringen geweest eigenlijk..
ik heb een vrij oude trailer voor niet al te duur kunnen kopen, en ik heb er al een heleboel plezier mee.
na wat oefenen kan ik nu alleen laden en lossen, en gaan we dus ook af en toe alleen op stap, echt leuk dat dat kan. ik durf er nu ook steeds meer mee te rijden.. eerst deed mijn ex dat.. maar aangezien die met de noorderzon vertrok mag ik het nu allemaal zelf oplossen... en dat gaat echt heel goed.

een aanrader dus! die trailer.

mel, kan je vanaf waar jij staat lekker buitenrijden? dan wil ik best een keer naar je toekomen. lijkt me leuk.

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:50

Hoi Bommeke,
succes met verhuizen en veel plezier op je nieuwe stal.

Hoi juval:
Ja eigenlijk wel, als je tijd mee neemt ;) ik kan bij mij vanaf de stal achter op zandparden rijden, ik doe ongeveer 1 uur met Amon en dan ben ik in het Speulder Sprielderbos in Putten, ( Stal van Bijnen zit daar ook, dan weet je ongeveer waar ik bedoel.)
Daar zijn super leuke ruijterpaarden en je kan zolang rijden als je wil tot Garderen noem maar op. /3 Ik ben vandaag ook weer in mijn eentje naar Putten geweest, en heb heerlijk genoten van het bos daar. Ik was 3,5 uur weg. :D
Dus als je een keer zin heb, zou ik het erg leuk vinden om een keer samen te gaan, als jij het niet erg vindt, tussendoor ook gewoon te stappen, ( somige mensen willen alleen maar hard, maar ik hou gewoon van "normaal" recreatief rijden, dus genieten van mijn knol) en jij het ook leuk vindt om een paar uur onderweg te zijn. :j
Ik hoor het wel *\o/*

Groetjes Mel

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:40

lensamel en juval, thanx! ;)

Hij staat inmiddels op z'n nieuwe stalletje/wei en morgen heb ik een eerste buitenritje gepland staan. Lekker relaxt wat stappen en verder geen moeilijke dingen. Ga met 2 andere stalgenoten, waarvan ik er 1 ken omdat zij op dezelfde stal als mij gestaan heeft de afgelopen jaren. Heb er echt heel veel zin in :j

Alleen paard was niet helemaal relaxt op de trailer dus dat moesten we maar eens gaan oefenen :o Heb stiekem al bij 2e hands trailers zitten kijken maar dat wordt nog even sparen :=

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:53

He bommetje: veel plezier morgen met de buitenrit /3

Ik ga morgen ook weer in mijn eentje, heb nog niemand gevonden die mee gaat, maar ik kan ook met Amon alleen genieten, misschien kom ik nog leuke mensen tegen, als weer zo mooi weer is, zoals de 2 afgelopen dagen :D Wel warm aankleden morgen :brr: wordt niet echt warm, :j

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:06

:o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:18

:D

Lekker gereden lensamel?

Onze buitenrit was heerlijk maar wel kkkkkkouddddd :brr: Heb genoten in ieder geval en Zorro ook, die liep erbij alsof hij daar al jaaaaaaaaren rond liep.

Ook op de wei is het rustig gebleven, het gaat super met 'm. Hoop morgenavond even naar 'm toe te kunnen. Durfde nu niet die kant op te gaan vanwege de gladheid en hij staat prima, krijgt z'n voer en kan onbeperkt hooi eten.

Volgend weekend maar weer een buitenritje :j

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:22

Hoi bommeke,

ja ik ben lekker gereden, alleen niet zo ver vanwege de kou :brr: ik was ook een ijsblokje als ik terug was :o

Wat goed dat je paardje snel gewend is aan zijn nieuwe omgeving, en dat je al van een heerlijke buitenrit kon genieten. Buitenrijden is ja ook dat mooiste wat er is :D Ik ben benieuwd of je volgende week wel na buiten kan met de vorst :brr: Heb je nog foto's gemaakt van je eerste buitenrit op je nieuwe plek?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:10

Nee neit echt een fioto's gemaakt. Mijn foon maakt niet zulke mooie foto's helaas.

:brr: het is nu helemaal koud. Werd net gebeld dat Zorro stond te bibberen, maar kan helaas niet weg, zit op het werk en auto staat bij de garage, zul je net zien >;) Nu koopt iemand anders vanmiddag een deken en schiet het voor dan betaal ik haar vanavond weer terug. Wel fijn zulke stalgenoten :j

Hij was al aan het verharen vorige week en hij stond 's nachts altijd binnen op stal. Vind het zooooo sjielughh, en kan er heel slecht tegen dat ik nu niet in de auto kan springen om erheen te rijden. Maar het komt goed :j

En ik ga vaonavond even kijken hoe het met 'm is, kan ik ook direct bij de rijvereniging naar de les kijken en het inschrijfformulier afgeven. Met deze kou ga ik dan liever in de rijhal rijden

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:59

HOI bommetje,

heeft je paardje geen deken om? Mijn paard heeft een 300 g deken op met deze kou heeft die ze ook wel nodig.
Wij hebben gelukkig ook een binnenbak, maar zelf deze is al iets bevroren, is nog nooit eerder gebeurd, het is ook zo koud :brr:
Ik hoop dat jou paard nu niet meer aan het bibberen is. Kan je nu ueberhaupt rijden?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:11

lensamel, hij had tot de verhuizing nooit een deken op, maar stond dan ook alleen overdag buiten en 's nachts op stal, wel een buitenstal (omgebouwde container).

Hij staat er inmiddels prima bij, heeft het lekker warm, loopt nog wel heel voorzichtig maar dat doen de andere paarden ook. Hij heeft nu lekker een dekentje op en heeft zich weer vooraan bij de ruif geinstalleerd :9

Ik kan wel rijden, heb 2 hele grote hallen van de rijvereniging op 200 mtr van stal, maar wil 'm even de tijd gunnen om bij te komen en de hoefjes wat te laten groeien voor zover dat gaat in de winter. Pak 'm over een paar weken wel op en wil dan iedere week gaan lessen bij de vereniging. Eerst alleen dressuur en misschien later ook springen erbij.

En het is hier wit >;)

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:40

Hoi bommetje,

oké zou je paardje wel een dikke teddyvacht hebben :D Ik snap wel dat je eerst wennen moet. ;)
Hier ligt ook al 10 cm sneeuw, echt balen, ik wilde vandaag met een paar meiden van stal naar Den Bosch na de Hengstencompetitie, had me zo op verheugd, maar met dit weer lijkt me dan niet verstandig, alles zit al vast, overal file en ook ongelukken. :(

Gelukkig ben ik al vanochtend bij mijn paardje geweest, ik kom hier namelijk niet meer weg.. :brr: