Sinds mei 2011 ben ik in het bezit van een new forest pony.
Een ontzettende schat, maar met een gebruiksaanwijzing.
Het is absoluut geen allemansvriend en komt heel onzeker over.
Dit uit zich in het feit dat hij heel angstig wordt als hij aangeraakt wordt. Nu is dat bij mij al iets minder, maar als het gaat over het behandelen van evt wondjes, gaat dit niet.
Zo heeft hij een wondje op zijn schoft, maar zodra ik er naar kijk spant hij zich helemaal aan en schiet hij in de stress. Dit zorgt er dus voor dat het behandelen hiervan erg moeilijk wordt.
De da heeft hem bekeken voordat ik hem kocht (keuring en foto's) en dit ging ook lastig omdat hij gewoon heel erg angstig is.
De da kon hier niet mee omgaan en vond dat ik hem absoluut niet moest kopen. Heb dit toch gedaan omdat hij voor de rest in de omgang gewoon een schat is en absoluut niet vals is. Ik vind het persoonlijk nogal wat om een dier af te schrijven omdat hij zo onzeker is.
Ik heb gewoon het idee dat hij in de knoop zit met zichzelf en iets heeft meegemaakt waardoor hij mensen niet meer vertrouwd. In september heeft hij nog een leverprobleem gehad wat nu gelukkig goed behandelt is en de bloedwaarden zijn weer op en top. Het kan dus eigenlijk niets lichamelijk meer zijn.
Wat nog meer opvalt is dat hij op zijn dood is dat er iets achter hem zit. Dit merk je tijdens longeren en rijden ook, doordat hij op sommige momenten heel schichtig reageert op bijna niets.
De reden dat ik dit topic open is omdat het mij toch wel dwars zit. Ik wil gewoon het beste voor mijn pony en heb er dan ook veel voor over om hem te kunnen helpen. Ik wil gewoon dat hij weer plezier krijgt in de aandacht die ik hem geef, zonder dat hij angstig is dat er iets onverwachts gebeurt. Onze band gaat er ook niet op vooruit omdat ik onzeker wordt van hem.. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik met zijn gedrag om kan gaan of evt andere tips om hem te kunnen helpen.
In ieder geval al bedankt voor het lezen van het hele verhaal
Als je nog meer wilt weten mag je dat uiteraard vragen