Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pieps schreef:Ik zou ook zuur doen als er iemand met een zadel kwam wat me niet lekker zat en er vervolgens misschien een slof aan vast knoopt.....
Ik snap dat de ander hier debet aan is, maar zolang dat zo door gaat ga jij het humeur van je paard niet opkrikken......
)marcha1987 schreef:Goed, in het begin was er niks aan de hand. Niet met opzadelen, niet in de stal, gewoon de gebruikelijk beschrijving van mevrouw.
Nu verder word ze steeds zuurder, eerst met zadelen (komt een nieuw zadel) maar nu ook steeds meer in de stal, dreigen en in de muur happen.
Het is een merrie van bijna 19 die 3 dagen in de week door een andere bijrijdster word gereden, vaak met slof om haar wat beter te laten lopen.
Hoe zei met haar omga heb ik eigenlijk maar weinig weet van, wel vind ik bij sommige dingen haar te streng/fel. Negeren werkt beter eruit werken al lang niet meer.
(dan heb ik het bijvoorbeeld op een beetje nijdig doen omdat er een ander paard naast der in de poetsplek staat)
Ik rij haar op vrijdag en maandag omdat ik niet de mogelijkheid heb om eerder te komen dus nu in de winter geen plek.
Verder doe ik haar in het weekend longeren of losgooien of met mooi weer het bos in wat ze geweldig vind.
Wanneer ze zo zuur doet en aan het dreigen is doe ik net of er niks is en doe gewoon het halster om wat ook wel gaat.
Bij drammen en moeilijk naar de buren doen negeer ik het of geef een duwtje (alla the dog whisperer haha) en waarschuw haar.
Nu kan het zijn dat er om twee manieren met haar omgegaan word, terwijl we wel dezelfde ideen hebben over omgang, of miss dat ze te weinig het bos in komt wat ze zelf het liefst doet, ze komt wel bijna iedere dag buiten.
En vraag ik me af, hoe kan ik haar weer het plezier terug geven?
Haar karakter kan je het beste omschrijven als zelfstandig.
Vrijheids dressuur geeft ze weinig om