Tips om minder spierpijn te krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie89

Tips om minder spierpijn te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:06

Vanavond krijg ik weer ( voor het eerst in jaren) paardrijles. Ik weet dus dat ik de komende dagen heel veel spierpijn ga krijgen.
Hoe kom ik hier sneller vanaf? of wat kan ik doen tijdens het rijden om minder spierpijn erna te krijgen?

Alvast bedankt!

Oreo

Re: Tips om minder spierpijn te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:09

Het beste is om de dag erna gelijk weer even paard te rijden. Verder een goede warming up en cooling down na je eerste rijlessen. Succes en veel plezier!

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:11

En erna een goed warm bad nemen eventueel met wat jeneverbesspul....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:11

Spierpijn krijg je doordat je spieren licht beschadigd. En aangezien je met paardrijden spieren gaat gebruiken die je anders nooit gebruikt.... Wat helpt: niet stil gaan zitten morgen maar juist rustig blijven bewegen. Wandelen/fietsen, zulk soort dingen. En lekker warm in bad/douchen. Als je echt goed spierpijn krijgt is het na twee dagen het ergst, zeker als je de dag erna stil gaat zitten. Door rustig te bewegen morgen help je je spieren het melkzuur af te voeren en valt de spierpijn mee.

shetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:21

Homeopatisch middel Rhus Toxicodendron D6 wil wel helpen. Bubbelbad erna helpt ook. Insmeren met SRL gelei (ook homeopatisch)

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:22

meteen een afspraak maken en de hele week gaan lessen.. dan ben je er doorheen!

Stephanie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:29

Ik heb gisteravond mijn les gehad, heb geen spierpijn maar ben gekneusd! Heb 2 eieren onder mijn billen haha, heb een zalf gekocht voor spierpijn en kneuzingen en ben de hele middag gaan wandelen. Volgende week dinsdag mijn volgende les, hopelijk is dan de pijn over!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:40

Spierpijn krijg je niet doordat je je spieren 'beschadigd'maar omdat er tijdelijk te weinig zuurstof bij je spieren is gekomen.
De spieren werken hader dan normaal en na een tijdje is hun beschikbare zuurstof verbruikt. om dan toch glucose te kunnen verkrijgen en op die manier de verbranding te kunnen doorlopen, gaan de spieren melkzuur gebruiken gebruiken in plaats van zuurstof.

het beste tegen spierpijn is al gezegd: in beweging blijven. Alle placebomiddeltjes die je op je huid kunt smeren "helpen" wel, maar "werken" niet. het is niet schadelijk voor de spieren en gelukkig van voorbijgaande aard :)

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:11

Leuk dat je weer bent gaan rijden! Rustig opbouwen helpt ook tegen spierpijn. Misschien met een aantal lessen van een half uur beginnen ipv. een uur.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:15

Veel water drinken en vitamine C extra nemen.
Zorgt ervoor dat je spieren sneller herstellen.

Ook kan Argi+ helpen, is een voedingssupplement met L-arginine, wat ervoor zorgt dat het bloed sneller wordt vervoerd, waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd (afvalstoffen uit je spieren dus) en dat de zuurstof beter en sneller op de plek van bestemming komt.

maaikeXx23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:04

als je weer gaat rijden eerst een goede warming up!