Paard 'knort' naar bokkende paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Paard 'knort' naar bokkende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:31

Oké, mijn paard is een beetje vreemd, maar ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen of weten waar het gedrag vandaan komt. Als ik met mijn paard bij andere paarden in de bak rijd, en een van de paarden is 'ondeugend' (bokken/steigeren/weigeren voor een hindernis), dan steekt mijn paard zijn oren naar voren, en begint hij zachtjes te 'knorren' (laag zacht hinneken/briezen), waar ik juist het idee heb dat 'normale' paarden er wat schrikkerig op reageren lijkt hij het nogal plezant te vinden. Iemand enig idee waar dit vreemde gedrag vandaan komt? (':

jackyline

Re: Paard 'knort' naar bokkende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:33

is het een ruin of een merrie??
mijn merrie deed dat wel als haar veulen idioot stond te doen
zo iets van : he zeg doe eens normaal die stengels zijn om op te staan en mee te lopen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 00:01

Het is een ruin, en hij vertoont op zich geen dominant gedrag naar anderen, dus leidersschap is een beetje uitgesloten denk ik.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:17

Rona knort ook, maar dat is duidelijk omdat ze bang/zenuwachtig/opgefokt is op dat moment.
Bijvoorbeeld ook als andere paarden lopen te klieren of er in de paddock naast de bak een opgejaagd wordt en zij zich daardoor ook laat 'opjagen', dan gaat ze knorren....