Halthouden(+ achterwaarts)tijdens L-kür op muziek verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

retseH

Halthouden(+ achterwaarts)tijdens L-kür op muziek verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:12

Hoi bokkers,

Ben bezig met een proef schrijven voor een L- Kür.
Heb de nieuwe brochure van knhs.nl al gedownload met alle bepalingen voor het samenstellen van een kur.
Nu heb ik al een proef uitgeschreven. Nu vraag ik me 1 ding af, of je tijdens je proef verplicht moet halthouden.
In principe staat het wel in alle L1 proeven (ik rij met dit paard L1) en ook in de brochure staat het volgende: " Voor elke Kür geldt dat er een aantal verplichte oefeningen in verwerkt moet zijn. De volgorde van de verplichte oefeningen is vrij. De verplichte oefeningen moeten voldoen aan de beschrijvingen/ criteria zoals deze zijn omschreven/ worden gevraagd in de ‘klassieke’ proeven."

De L1 + L2 worden als één niveau gezien in de kur: L niveau.
Nu ben ik benieuwd of ik nou wel of niet verplicht moet halthouden (en ook achterwaarts?)? Ik kan dit namelijk nergens in de brochure terug vinden..

*Hier bedoel ik dan niet mee het halthouden en groeten aan het begin en eind van de proef, maar tíjdens de proef ;)

Kunnen jullie me helpen? Of weet iemand waar ik deze informatie zou kunnen vinden?

Alvast dank :j

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:50

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 00:05

Thanks! Kon alleen die van carroussel vinden dus zal wel niet opgelet hebben B-)

Niobe

Re: Halthouden(+ achterwaarts)tijdens L-kür op muziek verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:39

Goed bezig! :D

(waar ga je?)

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 10:38

Hej Lonneke. Nu weet ik wie je bent hoor 8-)

In Brummen wordt er of 31 maart of 01 april een kurwedstrijd georganiseerd, als het goed is ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:22

Achterwaarts niet want je bent l1 en mag geen oefeningen toepassen die hoger zijn ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:40

wouterpaard schreef:
Achterwaarts niet want je bent l1 en mag geen oefeningen toepassen die hoger zijn ;)

Het is verplicht in een L-kur... Je mag geen M oefeningen tonen bijvoorbeeld.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:03

Vriendin heeft dit in januari gehad immers wijk je in l1 5m geen 10, doe je grote voltes ipv 15m. Als je net l1 bent ben je hier misschien ook nog niet mee bezig. Bij haar stond ook bovenstaande document maar volgens secretariaat klopte dit niet. Hebben dan ook gewoon de l1 oefeningen gedaan.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:14

Dus anders voor de zekerheid ff achteraan bellen!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 02:06

Ik heb vorig jaar daar zelf ook aan meegedaan, in Brummen, terwijl ik toen net L1 was en ik heb ook al die verplichte onderdelen moeten doen. Volgens mij is het ook echt niet anders.

De jury krijgt een protocol met al die verplichte onderdelen, hoe moet die dan een punt achter het achterwaarts gaan zetten, terwijl dat niet getoond is?

Trouwens leuk dat je mee gaat doen Hester! Ik hoop dat ik het kan zien, ik ga ook meedoen. Maar ben heel nieuwsgierig waar jij mee gaat komen :D

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 16:47

Ja ik zit nog een beetje in dubio met muziek. Heb hele gave, maar ik moet daarvan een instrumentale versie zien te vinden. Als ik die heb, dan ben ik heeel blij :+:
Leuk dat je ook meedoet! :) Weet jij toevallig al op welke dag het gehouden wordt?

En inderdaad, volgens mij moet ik gewoon achterwaarts tonen en ook voltes 15 meter en wijken 10 m.
Weet nog niet met welk paard ik ga, dat beslis ik dan tegen die tijd nog even :P