Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Puagaus12 schreef:kijk even op de zoek functie, en bokt markt heel veen paardjes die graag als gezelschapvriendje voor goedkoop mee gaan naar goed thuis.

troi schreef:Je hebt een shetje tegenwoordig voor 50 euro.. Dat kan het probleem niet zijn toch??
Sky_As schreef:en er rekening mee houden, 9 van de 10 shetten kunnen niet tegen een volle wei.
Dus als je paard heel veel op de wei staat, en daar staat veel gras, zou ik toch kijken of je niet een klein ander ras kan pakken ......Een hoefbevangen of koliekerige shet kost heel veel geld.
Misschien kun je aan een paard met pensioen een leuk tehuis bieden?
En vaak kun je dan met de eigenaren nog wel iets rekenen met onkostenvergoeding (i.v.m. extra voer, hoefsmid etc)
BalouArera schreef:Sky_As schreef:en er rekening mee houden, 9 van de 10 shetten kunnen niet tegen een volle wei.
Dus als je paard heel veel op de wei staat, en daar staat veel gras, zou ik toch kijken of je niet een klein ander ras kan pakken ......Een hoefbevangen of koliekerige shet kost heel veel geld.
Misschien kun je aan een paard met pensioen een leuk tehuis bieden?
En vaak kun je dan met de eigenaren nog wel iets rekenen met onkostenvergoeding (i.v.m. extra voer, hoefsmid etc)
Omdat wij een melkveebedrijf hebben worden de weiden in de zomer minstens 1 keer in de 3 maanden gemaaid.
En als er echt veel gras staat hebben we altijd nog een wei waar het gras nooit echt goed groeit...
BalouArera schreef:De weides waar mijn paard altijd staat bemesten we niet.
En de andere weides met de koeienmest...