Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dr_scarlet schreef:Geef es een idee waar je het beste kunt tikken indien echt noodzakelijk en na diverse waarschuwingen hij toch ermee doorgaat, ik begrijp dat paarden onderling elkaar in de schoft bijten ?Op de neus slaan ben ik geen voorstander van.
a. Het is een heel gevoelige plek
b. je doet hem bewust zeer (je moet er over nadenken)
Als de klap toevallig op z'n neus terecht komt zal ik er geen traan om laten, het paard trouwens ook niet
Nogmaals het is erg belangrijk om het bij het moment te laten, daarna is het direct over en gaan je verder met waar je meebezig bent.
verastar1 schreef:ik tik op zijn neus of knijp dan net onder zijn botje van zijn neus de ene keer helpt het de andere keer niet. het is ook zo dat hij deze paar weken echt erger wordt en paar maanden geleden was dat ookm en dan stopt dat ook weer even. soms word ik er ook een beetje gek van maarja dat heb je met een hengstje van 1,5 jaar
verastar1 schreef:Paarden testen je uit of je wel geschikt bent als leidertype.maar een hengst doet het toch niet oom bescherming tezoeken