Warme rijbroek zonder (kunst)leren zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Warme rijbroek zonder (kunst)leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:07

Wie weet waar je fijne warme rijbroeken kunt krijgen met een gewoon stoffen zitvlak? Kunsteer/extra grip bevalt me niet..

Ik heb er nu 1 van Krämer, maar die hebben ze dus niet meer in het assortiment.

SV1992

Re: Warme rijbroek zonder (kunst)leren zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:10

Ik ga altijd naar dezelfde winkel en die hebben altijd een variatie aan dingen maar tenzij je in de groene rand rond brussel woont, is het mss wel ver...
Wat ik soms doe (als de warme broek in de was zit ofzo) dan doe ik broekkousen aan onder mijn rijbroek mss helpt dat? :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 22:19

Welke winkel bedoel je Diva92?
Ik heb nu bijna elke dag die warme broek aan, en vind het niet fijn om iets (legging?) onder mijn zomerrijbroek te doen, dus zoek ik gewoon nog een fijne warme broek.. Wil er best een stukje voor rijden of online bestellen als de prijs niet te gek is..

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 01:09

Ik vind de rijbroeken van Red horse fijn.. Is een wat dikkere stof en dus lekker warm..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 11:39

Die lijke me opzich ook fijn (stoffen zitvlak), maar zie dat die van katoen zijn.. Dat lijkt me niet erg warm? In combinatie met vochtig weer lijkt me dat juist eerder klam worden?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:41

Geen last van eigenlijk.. Ja als het echt regent.. Maar dan is geen een rijbroek meer droog..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:19

Softshell is iets waterafstotend. Ik heb een broek van Pikeur van dit materiaal, is een erg fijne broek.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:22

De winkel waar ik ga is " Sellerie Martine Detry" in Overijse (Terblokstraat 102) , het is zo'n echte paardrijwinkel vol met allerlei spullen en als je het daar niet vind wordt het moeilijk is mijn ervaring ;) Qua prijs is het normaal, je hebt veel keus dus ook meerdere mogelijkheden qua budget :)
Nee, ik doe er geen legging onder want die zijn meestal te dik maar gwn zo broekousen zoals je vroegeraan moest onder een jurkje of rokje van je moeder :P Die dat ik heb zijn gwn in simpele kleuren en dienen ook alleen voor onder jeans of rijbroek ;)