Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

PriscaZ schreef:Pas als je met 2 verschillende paarden/pony's Z gestart bent, mag je niet meer in de B beginnen. Als je dus alleen Z gereden hebt met je pony, is dat er pas 1 en mag je met dit paard gewoon in de B beginnen. Je mag ook de hoogste gezamelijke klasse gaan rijden. Is in dit geval je eigen keuze.
Verder zou ik gewoon vragen of ze de startkaart wil betalen. Als ze inderdaad wil dat haar paard verder komt dan het is, is dat in haar voordeel en zou je het in ieder geval kunnen vragen. Het bekende nee heb je, ja kan je krijgen principe
_Esther_87_ schreef:PriscaZ schreef:Pas als je met 2 verschillende paarden/pony's Z gestart bent, mag je niet meer in de B beginnen. Als je dus alleen Z gereden hebt met je pony, is dat er pas 1 en mag je met dit paard gewoon in de B beginnen. Je mag ook de hoogste gezamelijke klasse gaan rijden. Is in dit geval je eigen keuze.
Verder zou ik gewoon vragen of ze de startkaart wil betalen. Als ze inderdaad wil dat haar paard verder komt dan het is, is dat in haar voordeel en zou je het in ieder geval kunnen vragen. Het bekende nee heb je, ja kan je krijgen principe
Misschien is het handig TS geen onjuiste informatie te geven...Het paard is L2 geklasseerd, TS zelf Z, dan moet ze L2 starten...ik geloof dat er nog de mogelijkheid is tot dispensatie voor de L1 omdat het paard tussen de paarden is geklasseerd en TS tussen de pony's maar dat zou je even moeten controleren TS.
Wat Prisca hierboven noemt gaat over ongeklasseerde paarden, die mag je inderdaad pas hoger starten als je 2x een bepaalde klassering hebt behaald. En dan nog is de hier genoemde regel achterhaald, inmiddels mag je bijvoorbeeld ook als je 2x M1 bent geklasseerd een nieuw (ongeklasseerd) paard direct M1 starten.