Ik ben wel benieuwd hoe het met Beauty is. Ik heb helaas geen foto's. Beauty was een grote zwartbruine D pony met kol en wit voetje, met flinke zadel/singeldwang. Ze heeft in 2000/2001 op stal Hoogwoud gestaan en in de manegelessen gelopen. Voor ze hier kwam liep ze ook manegelessen denk ik. Ze heeft hier niet lang gestaan, nog geen jaar in totaal, ze was drachtig en naar ik begreep is ze bij de nieuwe eigenaar bevallen van een bont veulen. Ze was vrij voorwaarts, bokte nooit en niet verkeersmak. Ik heb geen flauw idee hoe oud ze was, maar denk in 2000/2001 iets van 7 jaar.
Ik weet niet wat voor ras het was, maar denk geen gelderse, het leek mij een new forest pony of welsh type draverachtig. Ze zal nu idd wel een jaar of 17 zijn denk ik zo. Ik heb helaas geen foto's volgens mij.
Oh das jammer, maar denk dan niet dat het het paard is waar ik het over heb. Maar ik houd je topic even in de gaten!
MaiNat
Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-12 00:38
Heb jij misschien een foto van de Beauty die je denkt dat het is (Beauty is ook z'n veel voorkomende naam haha, maakt zoeken niet makkelijker ) Gelders leek mij niet, maar hackney/draver zou wel heel goed kunnen.
Beauty is een kruising hackney gelderse voor zover ik weet, maar heeft niks weg van een hackney, op geen enkele wijze. Ze lijkt gewoon op een doorsnee pony, geen bijzonderheden, zwart, bij het neusje wat bruin, aftekeningen weet ik niet zo uit mijn hoofd maar zal vandeweek even kijken, ze heeft verschrikkelijk last van manenexceem en is een echte merrie merrie. Ik heb helaas geen fotos want imagecave is offline (heb zon vaag vermoeden dat ik echt alles wat daarop staat nu kwijt ben). Beauty is echter 28 jaar... Ik zal geen foto kunnen maken dinsdag want het is pikdonker daar en ik kan er alleen 's avonds komen, dus das een beetje balen... Ze is net een centimeter te klein om paard genoemd te worden.
Ik denk dat ze het dan niet is. De Beauty die ik zoek was iets kleiner, denk hooguit 147 cm. Voor de rest klopt je beschrijving wel weer dat zwart met bruin al denk ik dat ze wel een stuk jonger is. Jammer dat imagecave eruit ligt.