Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Sky_As schreef:Ik heb even geteld, je hebt vanochtend 18 (!) TOPICS aangemaakt, beetje veel van het goede niet?
maar mocht je je vervelen, ik heb nog 5 paarden op stal staan die gepoetst, gemest en gelongeerd moeten worden. Dus je kunt komen helpen als je wilt?
(mag ook per pb hoor) PriscaZ schreef:Volgens mij iemand die bezig is haar 25 nuttige posts te halen of zo...
Lange zweep is niet zozeer voor achter op de billen, meer voor achter je kuit.
x_Heidi schreef:wajo. dat zijn veeel topic's
maargoed, het kan zo zijn dat je te lui bent om even te googelen, of je snapt google niet
maar het verschil tussen een lange zweep en een korte lijkt me vrij logisch, met een lange zweep kun je een tikje op de kont geven, en met de korte een op de nek (of je moet je arm helemaal uitslaan naar achteren)
Een kort zweepje word vaak gebruikt bij het springen als laatste zetje, een lange meer bij dressuur
Dressuurgek schreef:PriscaZ schreef:Volgens mij iemand die bezig is haar 25 nuttige posts te halen of zo...
Lange zweep is niet zozeer voor achter op de billen, meer voor achter je kuit.
Als je met zweep rijdt en de tikt zachtjes bij, dan komt je zweep tegen de zijkant van de billen. Achter je kuit aantikken is best lastig zonder de teugel los te laten en om je been heen te slaan.