Dressuur Starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Dressuur Starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:26

Hee allemaal,

Ik heb een vraagje. Aangezien ik helemaal onbekend ben op officieel wedstrijd gebied en ik iets moet op zoeken alleen weet niet waar te beginnen.

Ik ben druk aan het trainen van mijn bijrijpaard voor onderlinge dressuur wedstrijden aangezien ze redelijk groen is ben ik nog even bezig ze leert veel en kan der nu al goed dressuur matig rijden. En aangezien er veel mensen tegen mij zeggen je moet der starten en heb na gedacht en wil dit toch graag. Maar ik word volgend jaar in Mei word ik 18 en aangezien het officieel geen paard is heeft het geen zin om met haar te starten.

Maar iemand zij aangezien zij een kruising is tussen een fries is en een fries is officieel een paard? kan ik wel met der tussen de paarden staren. Ik ben hier erg benieuwd naar. Aangezien ik geen startkaart ga aan vragen voor enkele maanden. Hopen dat jullie het snappen en mij kunnen helpen.

Groetjes Naomi :)

Emmer

Re: Dressuur Starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:29

Het gaat op lengte, niet op ras, dus het hangt een beetje ervan af hoe groot je Fries is, en of je er dus wel mee tussen de pony's mag starten überhaupt.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:39

Je kun gewoon bij de paarden ik rij zelfs een haflinger van 1.49 bij de paarden

En ga gewoon starten als je er aan toe bent
succes en veel plezier

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:41

Oke bedankt!

Maar aangezien ik nog veel moet trainen voor dat ik echt pas wedstrijden kan rijden ben ik sws een half jaar kwijt. Dan onderlinge rijden en dan pas echt starten dat is dus 2013 en dan word ik 18 en ik meende ben je 18 mag je geen pony meer starten?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:42

Je mag wel met een pony starten, maar dan wel tussen de paarden ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:43

Jawel hoor, op je 18e (en daarna) kan je gewoon een pony starten tussen de paarden.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:43

Oke zo. Dan heb ik het verkeerd begrepen erg bedankt :D

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:45

Voor onderlinge wedstryden hoef je zowiezo geen startkaart aan te vragen!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 21:50

Nee dat weet ik (: Ik heb eerder altijd wel onderlinge gereden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:38

Als je wilt kun je zelfs met een shet tussen de paarden starten ;)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:21

Oke super! Dan weet ik voldoende bedankt iedereen!
Topic kan dicht.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:12

Het jaar dat je 18 word mag je nog helemaal uitrijden bij de pony's, het is niet zo dat je dan al in mei direct over moet nadat je 18 bent geworden naar de paarden. Pas op 1 januari 2014 moet jij bij de paarden starten.. ;)

Zag in je profiel dat je een E-pony hebt, daar mee kun je ook gemakkelijk bij de paarden starten overigens (en je zou ook zodra je gaat starten er ook voor kunnen kiezen om direct naar de paarden te gaan). Het is zelfs zo dat wanneer je een shetlander rijd je deze gewoon tussen de paarden uit mag brengen. Overigens wel maar tot een bepaalde klasse (meende dat je dan geen internationaal mocht starten? Daar zit wel een minimumgrens aan van 148 dacht ik).

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 07:15

In het buitenland word een E-pony niet erkent en is gewoon paard
dus boven de 1,48 heb je een paard

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 14:16

_Marinke_ schreef:
Het jaar dat je 18 word mag je nog helemaal uitrijden bij de pony's, het is niet zo dat je dan al in mei direct over moet nadat je 18 bent geworden naar de paarden. Pas op 1 januari 2014 moet jij bij de paarden starten.. ;)

Zag in je profiel dat je een E-pony hebt, daar mee kun je ook gemakkelijk bij de paarden starten overigens (en je zou ook zodra je gaat starten er ook voor kunnen kiezen om direct naar de paarden te gaan). Het is zelfs zo dat wanneer je een shetlander rijd je deze gewoon tussen de paarden uit mag brengen. Overigens wel maar tot een bepaalde klasse (meende dat je dan geen internationaal mocht starten? Daar zit wel een minimumgrens aan van 148 dacht ik).

Okee erg bedankt!
Ik ben niet van plan om internationaal te starten. Ik wil eerst zien hoe ver ik kom met haar in de dressuur.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:21

Onderling mag je sowieso met een pony tussen de pony's starten volgens mij, ook al ben je 18 ;)

Officieel zou ik met mijn poown van 1.47 tussen de paarden moeten starten. Is geen probleem mee, alleen internationaal zou ik niet mogen starten. Maar op dat niveau kom ik toch niet, dus zie ik geen problemen met de maat :+

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:37

Bedankt :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:19

Dilan1993 schreef:
Onderling mag je sowieso met een pony tussen de pony's starten volgens mij, ook al ben je 18 ;)

Officieel zou ik met mijn poown van 1.47 tussen de paarden moeten starten. Is geen probleem mee, alleen internationaal zou ik niet mogen starten. Maar op dat niveau kom ik toch niet, dus zie ik geen problemen met de maat :+

Op een onderlinge moet je ook tussen de paarden starten als je 18jaar of ouder bent.