Ervaringen met IR outdoorlaars?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Ervaringen met IR outdoorlaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:19

Hee Bokkers!

Ik had altijd van die heerlijke outdoorlaarzen, waterdicht en heerlijk warm. Helaas begint de zool los te laten en zijn ze dus niet waterdicht meer.
Na wat zoeken op internet kwam ik op Ooteman deze laars tegen. Hij is helemaal niet zo duur vergeleken met de meeste laarzen en ziet er goed uit. Het is voor mij wel heel erg belangrijk dat ze waterdicht&warm zijn. En vallen ze groot/klein of normaal?

Alvast bedankt!

Groetjes Marloes

RubyRed

Re: Ervaringen met IR outdoorlaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:40

Ik heb deze en vind ze superfijn!! Heb ze nog niet met vrieskou aangehad, wel tot nu toe altijd warme voeten. Ben tot iets boven mijn enkels het water ingeweest, geen natte voeten. Daarboven weet ik dus niet.. En bij mij vallen ze gewoon normaal.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:35

Ik heb dezelfde laars maar dan van horka. (zelfde fabrikant als imperial) de laarzen zijn erg fijn vallen normaal en zijn warm en waterdicht! Echt een aanrader dus.

ImperialR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:16

De laarzen van Imperial Riding zijn geheel waterdicht, dus niet alleen de voet.
Ik zelf draag de laarzen zowel op stal (in de blubberige bak) als op het werk. (kantoor)
Even afspoelen en invetten dan zien ze er weer top uit.

Zelf heb ik schoenmaat 39/40 en brede kuiten. Heb de laarzen in maat 40 gekocht, in het begin zat de bovenrand iets strak,maar na een dagje lopen worden ze wat soepeler en zitten ze lekkerder.

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:23

Ik heb deze laars nu meer dan een jaar en loop er echt bijna altijd op zo fijn zijn ze. Ook vorig jaar met de sneeuw geen koude of natte voeten gehad. Ik loop er mee in de modder en wandel er uren mee met de hond. Ze zien er ook nog steeds netjes uit als ik ze oppoets. Heb wel normaal maat 39 en die hadden ze toen niet meer dus maat 38 genomen leek eerst toch wat te krap maar na een week of wat zaten ze perfect.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:52

Ik heb ze ook, zeer over te spreken. Ik heb ze in het half jaar dat ik ze hem alleen zo erg mishandeld dat ik ze niet meer netjes krijg, maar dat hoeft ook niet. Goed warm en waterdicht in ieder geval!

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:51

Heb ze al ruim een jaar en ze zitten heerlijk, heb er zelfs mee op het paard gezeten en dat viel me niet tegen. En als ze er niet uitzien, even met zadelzeep en vet erover en ze kunnen weer even mee.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:17

de outdoorlaars van de ANWB (Human Nature) is wellicht ook nog een idee - nu voor de halve prijs