vraagje over buitenwandeling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angel__1990

vraagje over buitenwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 23:03

hallo
een vriendin van mij werkt op een kinderboerderij en daar hebben ze 2 pony's
nu liepen we gister met eentje in het park maar der kwam steeds een hond om ons heen rennen blaffen
hij begon na een tijdje ook de pony te happen en het scheelde niet veel op de hond had een trap gehad
mijn vraag is wat moet je in zo'n situatie doen en wie is der dan verantwoordelijk?
de hond mocht daar niet los en ze vertikte het om de hond aan te lijnen
pas de derde keer werd die aan gelijnt en zijn we der vandoor gegaan
groeten Angel

Adrija

Re: vraagje over buitenwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:30

Qua aansprakelijkheid: ik denk dat je daar op de wandelpaden in het park met de pony's helaas officieel niet mag wandelen. Met een paard of pony aan de hand ben je volgens de wet een bestuurder en hoor je thuis op de rijbaan (net als auto's etc). Bestuurders mogen niet op wandelpaden.

Zo dat waren de regels, nu over naar de realiteit (Loesje): wel vervelend, we leven met veel mensen in dit kleine landje dus een beetje rekening houden met elkaar -door die hond aan te lijnen- zou fijn zijn (geldt ook voor jullie bijv. als de pony's mesten op het pad, dat je dit dan opruimt )

Angel__1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 15:19

hallo
dankje voor de reactie
oke dan weet ik dat nu
dat van het mesten wist ik wel maar de rest niet
groeten

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:15

Als je daar met je paard mag lopen (maw, staat er ergens een voetgangersbord mag je er niet zijn met je paard) dan is de eigenaar van de hond aansprakelijk. Zijn hond mag namelijk niet los.
Hou het voor elkaar wel leuk, dus mocht je paard op een pad poepen, duw het met je voet dan even de bosjes in.

Angel__1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 23:57

er staat alleen een bord dat er geen honden los mogen
dat van de mest vind ik niet meer dan logies ik bedoel vind het ranzig al het blijft liggen
maar dankjewel =)