Petrie Leeds laarzen ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Petrie Leeds laarzen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:06

Ik overweeg om de Petrie Leeds laarzen te kopen en zou graag ervaringen over deze laars willen horen. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen laarzen die ook maar enigszins strak zitten, ze moeten echt soepel zijn en makkelijk om je been vormen. Mijn eigen kuitmaat is net aan 37, maar bij Petrie harde rundsleren laarzen moet ik echt 38 nemen anders krijg ik last van mijn benen. Nu hoorde ik dat de Petrie Leeds heel erg uitloopt, dus dat ik die wel in kuitmaat 37 kan nemen?

Verder zou ik graag willen weten hoe sterk de laars is, ik wil hem namelijk gebruiken voor erbij en waarschijnlijk hou ik ze dan ook aan als ik op stal nog van alles moet doen (voeren/afspuiten/mest scheppen/door de bak lopen), vergeet mijn laarzen nog wel eens uit te doen :o . Sowieso loop ik altijd een paar rondjes er naast door de bak, daar moeten ze echt tegen kunnen.

BillyRiviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:12

Hallo, heb je inmiddels al je (Petrie) laarzen :) ? Ik heb zelf afgelopen december Petrie Leeds gekocht en ben er erg blij mee. Het zijn wel vrij strakke laarzen, tenminste rond de enkel met name. Maar doordat ze vrij smal zijn, is het wel een mooi model. Ik heb ze nu dus zo'n 3 maanden in gebruik, 1 à 2 keer per week, en ze zijn maar een klein beetje uitgezakt, nu zijn ze precies goed. Ze zijn niet goedkoop en ik heb ze natuurlijk te kort om de kwaliteit op lange termijn goed te beoordelen, maar ik vind het een superlaars!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:49

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze bevallen. Hoe verging het inlopen? Bevallen ze nu nog steeds?
Ik vind het ook mooie laarzen om te zien. Ben opzoek naar mijn eerste paar leren rijlaarzen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:11

Ik heb (nog) geen Leeds laarzen (was het topic al vergeten :P ). Heb momenteel heel slappe kalfsleren laarzen (toeval in de uitverkoop) en ik vind ze geweldig. Merk dat ik slappe laarzen echt heerlijk vind (heb altijd met harde dressuurlaarzen gereden). Volgens mij is de Leeds wel soepel maar niet zó soepel.

Evelijn

Re: Petrie Leeds laarzen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:19

Aha... iets anders dus. Ik rij nu al jaren met chaps en stalschoenen en van de winter een paar goedkope gevoerde EJ laarzen gekocht en die rijden echt stuk lekkerder en wil dus nu echt leren rijlaarzen en niet mijn ouwe rubberen aan voor de wedstrijdjes die komen.
Misschien moet ik eerst maar eens mijn voeten goed op laten meten om erachter te komen of ik in de standaardmaten pas.

BillyRiviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:01

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Leeds! Ze worden niet erg soepel, maar ik vind dat persoonlijk wel prettig.
@ Evelijn, als je bij een (goeie) ruitersportzaak komt om laarzen te kopen, zouden ze daar je voeten moeten meten, is bij mij althans ook altijd gebeurd. Dan kunnen zij je adviseren of je een standaardmaat kunt nemen of niet :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:55

Vandaag naar Divoza geweest om eerst maar eens leren rijlaarzen te passen. Vond de Leeds in de winkel ook erg mooi.
Alleen maat is wel even lastig het is voetmaat 6, hoogte 49 en kuit 35 en dat valt net buiten de standaardmaat... of ik zou ze 2 cm lager moeten nemen dan past de laars wel maar zijn ze dus wel iets te kort... komen ze echt niet bij m'n knie. Dat is wel jammer vooral omdat ik dan ook lang op ze moet wachten.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:02

@ Evelijn; De Petrie Coventry is er wel in die maten (standaard) . Ook een best zachte laars, met rits én veter, die bij mij vrijwel niets is gezakt.

Hoop dat je nog passende laarzen kunt vinden! :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:13

Die heb ik ook aangehad... is qua leer ook hetzelfde alleen uitstraling is anders vond de Leeds juist wel strak omdat er geen veter opzat... maar bijna drie maand wachten is ook niet leuk. Nog even nadenken dus.

Kan die ook niet vinden in die maten.. de hoogte is standaard 47 met voet 6 en kuit 35 net als de Leeds.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:09

Evelijn schreef:
Die heb ik ook aangehad... is qua leer ook hetzelfde alleen uitstraling is anders vond de Leeds juist wel strak omdat er geen veter opzat... maar bijna drie maand wachten is ook niet leuk. Nog even nadenken dus.

Kan die ook niet vinden in die maten.. de hoogte is standaard 47 met voet 6 en kuit 35 net als de Leeds.

Persoonlijk vond ik de Coventry veel slanker lijken bij de enkel, juist door de veter. Zelf heb ik de coventry in 49 hoogte, 35 kuit en 39 voetmaat (of 38 2/3.... :\ )

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:16

ja.. 38 2/3 is maat 5 1/2 ... en die is mij echt iets te klein.. dus het moet voetmaat 6 zijn en dan gaan ze dus naar hoogte 50 kuit 36.

Ik vind zelf veter niet zo mooi.. vind juist wat hebben dat het helemaal glad is... (ik weet het niet in de mode ;) )

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:55

oud topic ik weet het..

ik heb gisteren bij Divoza ook de Petrie Leeds laarzen gepast. Deze zaten eigenlijk meteen goed. Enige wat ik nog als drukpunt had was bij mijn tenen. Het voelde alsof iemand op mn tenen stond. Iemand anders dit ook gehad bij nieuwe laarzen en trekt dit redelijk vlot weg met het inlopen? Divoza heeft 25% korting dus het ideale moment om nieuwe laarzen te bestellen!

Het prettige aan de Leeds vind ik wel het elastiek naast de rits. Ik heb een kuit 38 cm en een kuit 38,5 cm dus het elastiek vangt mooi het verschil op. Ik ben nog wel benieuwd hoe het elastiek zich houd in de laars. Lubbert dit snel uit??? ik ga de laarzen 4 a 6 x per week dragen met rijden en licht stalwerk.

Ook zat ik nog naar het model Coventry te kijken van Petrie, alleen kon ik deze niet in mijn maat passen. iemand van jullie deze nog aangehad? Ik ben wel benieuwd of het elastiek in de Leeds nu zoveel extra comfort brengt t.ov. de Coventry. Ook omdat de Coventry weer de elastieke veter heeft aan de voorkant.

Als iemand een update/ervaring heeft met 1 van de laarzen hoor ik het graag!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:34

Ik draag mijn Leeds al 5 a 6 jaar. Dagelijks mee rijden, door de modder uit het land halen, cross parcoursen lopen. Ik doe er alles mee. Na een jaar waren ze dermate ingelopen dat ze lekkerder zitten dan sloffen. Eerste jaar geen last van gehad en na een weekje er mee lopen heerlijk mee gereden. Oh en ze zien er nu na een likje leder dressing er weer als nieuw uit. (En heb voor wanneer de zool echt te ver is afgesleten alvast exact dezelfde nieuw in de kast liggen:):)). Ik heb trouwens 1 maatje ruimer genomen rondom de kuit, aangezien mijn kuiten nogal kunnen variëren per dag, en zelfs als het een dunne dag is zitten ze netjes en heerlijk. Ik kan ze alleen maar aanraden!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:25

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Zeer positief dus!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:25

Ik heb gisteren de Petrie leeds Rijlaarzen gekocht. Nu even inlopen, ze sluiten nu best strak om de kuit := vandaag ook al meegereden en dat ging wel goed. Alleen wel het gevoel dat mijn beugels langer kunnen.
Andere waar ik tegenaan loop is dat de spoorbeschermer steeds open gaat. Bij het staan, lopen of rijden schiet deze steeds los. Hadden jullie dit ook? Ik ben bang dat m'n laarzen terugboekten naar de fabriek |o :?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:45

Het lijkt er dan denk ik op dat ze iets te strak zitten. Ik heb dit toevallig 2x meegemaakt afgelopen jaar. Maar daarvoor echt nooit...

Maar goede keuze!! :)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:59

Heb je de laarzen terug moeten sturen?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:03

Nee, mijn laarzen zijn al zo oud, dat het niet gek is dat er een keer iets los gaat. En misschien had ik ze zelf nieteens heel goed vast gemaakt...

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:11

Bedankt boor je reactie.
Ik ga maar overleggen met de winkel wat handig is. Het is wel irritant als ze steeds losschieten. Misschien dat ze het kunnen oprekken.. Want qua voetmaat past de laars fantastisch !

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 01:03

Ik heb zelf de covertry's. Vind het hele fijne laarzen en heb eerlijk gezegd nooit aan de veters gezeten. Met inlopen eigenlijk geen last gehad. Op het begin kreeg ik de rits zelf niet dicht maar na een aantal weken gingen ze makkelijk dicht. Heel soepel leer is het!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:45

Ik heb mijn laarzen in 2010 gekocht en er zitten sinds een week voor het eerst naar de schoenmaker gebracht voor nieuwe hakjes en ritsen. Na jarenlange mishandeling doen ze het nog steeds. Mijn spoorbeschermer is nog nooit losgegaan als ik dat niet wilde...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:50

Ik heb de Petrie Leeds ook, al sinds 2010 dus ze zijn al weer bijna 6 jaar oud en ze zien er nog perfect uit. Nog nooit problemen mee gehad. Binnenkort wil ik ze ook in het bruin aanschaffen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:05

Ik heb ook de Leeds, nu 4,5 jaar en ik vind ze erg fijn zitten. En het is ook een mooi model. Minpunt is alleen bij mij dat daar waar het elastiek naast de rits overgaat in het echte leer, het enorm is gaan slijten. Na 3,5 jaar intensief gebruik (4 a 6 keer in de week ermee rijden) begon het leer aan de binnenkant van mijn kuit kapot te gaan. Ondertussen bij de schoenmaker leren stukken eroverheen laten plaatsen maar die zijn nu ook weg aan het slijten. Terwijl ik volgensmij niet een extreem onrustig been heb tijdens het rijden.