Mensenleed bij dierenverzekeringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylvia1969

Mensenleed bij dierenverzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:50

Hoi allemaal, ik zoek mensen die hun paard of elk ander dier verzekerd hebben gehad of nog hebben, die problemen met hun verzekeraar hebben of nog steeds hebben.
Voorbeeld, zelf heb ik afgelopen 5 december mijn lieve tinkermerrie moeten laten inslapen. Ze was op en top verzekerd(misschien wel over the top), nu kreeg ik een schrijven van de verzekering dat ze werd uitbetaald en met kleine letters dat er bij verplicht schadeuitkering een jaar premie werd ingehouden van het uit te betalen bedrag(nergens in hun voorwaarden iets van terug te vinden)
Intussen heb ik van menige mensen vreemde en rare verhalen over diverse verzekeringen gehoord.
Schandalig dat verzekeraars mensen als ons die het beste met hun dier voor hebben zo in de luren leggen. Nu kan ik in mijn eentje wel aankloppen bij bijvoorbeeld RADAR of KASSA maar dat heeft geen enkel effect.
Ik vraag jullie dus mochten jullie ooit iets vreemds meegemaakt hebben of wat niet door de beugel kan met je verzekeraar van je dier, laat het me dan weten, dan bundel ik alle mail en stuur die door.
Er is hier een apart mailaccount voor aangemaakt, dierenverzekeringsleed@hotmail.nl
groetjes sylvia

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:08

Die glasheldere club heeft me eens een kunstje geflikt, door mijn paard uit de verzekering te gooien op het moment dat ze 21 werd en dus een serieus risico liep om te gaan overlijden (waar ze dus voor verzekerd was). Dat is de laatste keer geweest dat ik een paard verzekerd heb.

Twee dingen bij verzekeringen:
1) verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen.
2) Verzekeraars zijn commerciele instellingen. Die zitten daar om geld te verdienen, niet om jouw leed te verzachten! klinkt hard, maar is helaas wel de realiteit.

geerke

Re: Mensenleed bij dierenverzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:13

inderdaad...verzekering zitten er in de eerste instantie om er zelf beter van te worden.
Uitkeren doen ze niet of te weinig...je kunt het geld van de premie beter in een sok stoppen.
Het zijn witte boorden criminelen,en dat zijn de ergste.
Het zou mooi zijn als je iets bereikt hiermee TS!
Sterkte!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:16

@ ts.. ik neem aan dat je contact met de verzekeraar hebt opgenomen. Waar baseerde ze die inhouding op?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:16

Tja, na jaren premie betalen is het een hard gelach als je uiteindelijk niets of minder dan je dacht vergoed krijgt. Mijn paard heeft inmiddels een pennyrekening waar ik elke maand op stort. Dit bedrag staat alleen gereserveerd voor grote uitgaven die ik echt niet kan betalen, bijvoorbeeld een koliekoperatie of vervanging. Gelukkkig heeft hij in de eerste zeven jaar van zijn leven nog niets gehad....

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:21

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met die van mij (Van Bierum) maar ik declareer dan ook nooit wat. Vorig jaar toch maar de zorgvergoeding opgezegd omdat het me iets te gortig werd, elk jaar ging die omhoog vrij vors omhoog vond ik, terwijl ik nooit wat declareer (maar andere mensen dus wel!). Dat wijzigen kon gewoon per email, en ook al was ik iets te laat, werd het netjes met ingang van het nieuwe jaar gewijzigd. Kreeg zelfs bevestiging per post! Wel komt er elk jaar iemand kijken (toen ik nog die extra verzekering had) of het paard gezond is en een groot risico vormt. Maar dat vond ik nooit erg, aangezien die van mij het prima doet. Vond het altijd interessant, van die mensen kon je vaak nog wel wat leren ;) Kortom, voor iemand met ervaring en dus geen problemen met uitbetalen e.d. ben ik dit tevreden!

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:37

Hier ook een positieve ervaring (Equine Risk). Mijn paard is afgelopen jaar volledig afgekeurd en ongeschikt verklaard.
Ik heb zonder gezeur en binnen twee weken de verzekerde waarde minus de restwaarde uitgekeerd gekregen.
Dat was heel erg fijn en zo heb ik voor een groot deel zijn medische zorg kunnen bekostigen.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:43

Ik heb ook positieve ervaringen met mijn verzekering, Equipe Paardenverzekeringen. Heb er helaas al twee keer gebruik van moeten maken. Beide keren waren ze zeer toegankelijk en beleefd aangaande de situatie. Heb zelf mijn paarden weg mogen brengen en kreeg het geld netjes binnen de aangegeven termijn uitgekeerd. Met daarna nog een kaart waarop ze me sterkte wensten met het verlies. Toch lief van zo'n commerciële club.

sylvia1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 23:55

Hey fijn dat jullie reageren. Ik weet dat het witte boordencriminelen zijn. Maar simpel feit er staat niets van over in hun voorwaarden. Ik heb ze gebeld en kreeg een heel banketstaaf opgehangen blablabla en je word niets wijzer. Het gaat mij echt niet om die paar honderd euro en dat ik dit nu doe eigenlijk liever ook niet aangezien ze bij mij letterlijk en figuurlijk een poot hebben afgezet en dus druk bezig ben met revalideren en daar liever mijn energie in steek.
Maar als nooit iemand iets doet worden die witteboordencrimineeltjes, uitzuigers(zover ze dat nog niet zijn)
Ik bekijk het heel simpel als ik mijn auto in de prak rijd hoef ik ook niet nog een jaar premie te betalen.....
Mijn merrie is 11 jaar verzekerd geweest ook nooit iets gedeclareerd....
Het mag gewoon niet zo zijn dat hun allerlei eisen hebben waar wij ons netjes aan moeten houden zodat ze de regels kunnen aanpassen wanneer het hun uitkomt. Als er een paardenhandelaar niet eerlijk is word daar ook tijd en aandacht aan besteed om dat te stoppen waarom zou dit dan door kunnen blijven gaan.
Alleen is maar alleen, samen staan we sterk..... dus diegene die zich besodemieterd voelen laat het weten.

Wat mij nog het meeste dwars zit bij mijn gebeuren is dat ik 2 tinkermerries had, moeder en dochter, moeders is overleden en ik krijg een schrijven dat dochters is overleden, hadden ze mijn paarden verwisseld :(