Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
In_Black schreef:Heel erg triest voor je, maar je had haar ook op een kliniek kunnen laten inslapen, of in haar wei of stal. Dan had je haar daar na het overlijden weg moeten laten slepen. Bij inslapen in een kliniek zit je thuis niet met een kadaver.
Ander alternatief is de slacht.
Apart op laten halen door de Sonac kan ook nog tegen extra betaling.
De dieren merken er zelf niks meer van.
En zet nooit een paard in een weide met prikkeldraad. Ik weet dat dat achteraf praten is, maar dat had je al deze ellende kunnen besparen.
Verder wens ik je sterkte met je geleden verlies.

Homerun schreef:Ook hier al eens een paardje apart op laten halen. Woon aan doorgaande weg en een vrachtwagen kan niet achterom. Heb vele buurkinderen en ik wilde het paardje dus niet aan de weg leggen. Heb van de Rendac de aparte trailer laten komen en zij slepen dan het paard in een trailer. Ik vond dat de man die mijn paard kwam ophalen hier zo respectvol als mogelijk mee omging. Het kost wel 500 euro, maar je moet iets. En je kunt ze 24 uur per dag laten komen. Als je dus vantevoren weet dat je je paard moet laten inslapen, dan kun je hen ook meteen laten komen.
In_Black schreef:je had haar ook op een kliniek kunnen laten inslapen, of in haar wei of stal.
amyz schreef:Tsja, dat vind ik dus ook zoiets verschrikkelijks... Paard voelt er inderdaad niks meer van maar het is wél je beessie!
Vorige maand een oud-verzorgpaard in laten slapen, dat was dan wel niet mijn paard maar had wel iets met haar (was er natuurlijk niet voor niets bij). Zij moest ook met een kleine heftruck naar de ingang van het land verplaatst worden, niet grappig. Al moet ik zeggen; ging héél netjes. Hebben met zn 3en ervoor kunnen zorgen dat er niets over de grond sleepte en de chauffeur deed heeel voorzichtig. Dat viel me dus nog mee...
Desalniettemin is het vreemd dat er geen alternatieve oplossingen zijn. Ja, individueel ophalen, maar niet iedereen heeft daar geld voor. En niet ieder paard kan nog naar een kliniek worden vervoerd. Eigenlijk zou een heldere geest eens moeten nadenken over een alternatief... Een soort zeil oid wat achter een auto/truck kan zodat een paard een béétje fatsoenlijk kan worden verplaatst. Of een soort plaat oid... In elk geval iets wat je onder een paard kunt krijgen en waarmee je een paard op redelijk nette wijze die paar honderd meter waar het vaak om gaat kunt verplaatsen. Natuurlijk ontkom je er niet aan dat een paard zwaar en groot is en helemaal perfect kan het volgens mij ook niet, maar het kan toch volgens mij in elk geval beter....
GamblersCup schreef:Ik denk dat je daar gewoon zelf voor verantwoordelijk bent, dus niet kan zeggen "daar moeten we wat tegen doen". Dat ze aan de weg moeten liggen, logisch. Maar ik zou echt never nooit mijn paard aan de weg in laten slapen! Je kan toch gewoon zelf zorgen dat er een auto/trekker dáár kan komen, waar je paard ingeslapen wordt? Dan is er niets aan de hand. Paard op een zeil of sleephek, auto ervoor en trekken maar. Vind ik ook niets "onmenselijks" aan, dat is nu eenmaal niet anders met dieren van over de 500 kilo. Misschien geen prettig gezicht, maar het beest voelt er niets meer van, dat is dood.
kimmeke105 schreef:GamblersCup schreef:Ik denk dat je daar gewoon zelf voor verantwoordelijk bent, dus niet kan zeggen "daar moeten we wat tegen doen". Dat ze aan de weg moeten liggen, logisch. Maar ik zou echt never nooit mijn paard aan de weg in laten slapen! Je kan toch gewoon zelf zorgen dat er een auto/trekker dáár kan komen, waar je paard ingeslapen wordt? Dan is er niets aan de hand. Paard op een zeil of sleephek, auto ervoor en trekken maar. Vind ik ook niets "onmenselijks" aan, dat is nu eenmaal niet anders met dieren van over de 500 kilo. Misschien geen prettig gezicht, maar het beest voelt er niets meer van, dat is dood.
Jij zult vast heel slim zijn en alwetend dat wanneer je nog nooit zoiets hebt meegemaakt hebt. Je paardje acuut moet laten inslapen en binnen 20 min een oplossing vind. Wijsneus! Ik heb niet gevraagd na stom commentaar maar na reacties met mensen die het met mij eens zijn en mee denken! Dat een paard niet gesleept wordt!