Ik heb misschien een ietswat gekke vraag, ook niet voor mezelf nodig, maar ik wil gewoon weten of ik gelijk heb
Bij mij op stal gaat nu al een half jaar de roddel/gerucht in de rondte dat je één winstpunt in het L dressuur moet hebben voordat je mag beginnen met springen. Nu heb ik tot vorig jaar altijd springen gestart, en naar mijn weten is het gewoon één winstpunt het in B dressuur, en dan mag je springen.
Ik ben er nu al een paar keer fel tegenin gegaan, maar zij schenen het gehoord te hebben van een instructrice "en zij is jury, dus zij weet het!". Ik gaf al aan dat ze de KNHS moesten mailen, om zekerheid te krijgen.
Nu gaat het om een niet al te intelligent meisje, met B+3 of zo, maar ze wil zo graag springen starten en het wil steeds maar niet lukken om in het L te komen

Ze beweerd KNHS te hebben gebeld, en ook zij zeiden L+1 voordat je mocht springen.
Ik heb uiteraard geprobeerd de regelementen door te lezen, maar van deze nieuwe regel per 1 april 2011 heb ik niets kunnen vinden, en het leek me ook gek dat zo'n grote regel langs me heen is gegaan??
Wie weet hier meer over? En evt. ook waar dit gerucht vandaan komt??

"
Tja, dat zou toch L*llig geweest zijn