Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
)

mrie schreef:De reserveartikelen voor het geval 'de andere' nat is, begrijp ik niet. Een singel die nog nat is doet het ook heel goed hoor, net als natte sokken, hoofdstellen en wat allemaal nog meer. Ik vind het pure luxe om daarvoor reserveonderdelen mee te nemen. Of nemen jullie een pakpaard mee die al die spullen voor je meeneemt?
Silence schreef:Nee, maar als je op vakantie bent hoef je ook geen bagage te paard mee te nemen
Droge singel vind ik wel zo fijn net zoals een droog dekje.
Jij loopt toch ook niet in kleding rond die nog nat is van het zweet van gisteren ;)
Mrie heeft helemaal gelijk. Ik heb wekenlang met natte zooi verder getrokken, de ene donder/hoosbui na de andere, kregen we over ons heen. Dan denk je echt niet meer aan een droog singeltje of aan een droog sjabrakje. Dat zijn luxe problemen van mensen die een aantal dagen een buitenritje maken van a naar b, zonder bagage en slapen in een B&B. 

Adrian schreef:Met deze instelling wordt je nooit een echte trektochtruiter SilenceMrie heeft helemaal gelijk. Ik heb wekenlang met natte zooi verder getrokken, de ene donder/hoosbui na de andere, kregen we over ons heen. Dan denk je echt niet meer aan een droog singeltje of aan een droog sjabrakje. Dat zijn luxe problemen van mensen die een aantal dagen een buitenritje maken van a naar b, zonder bagage en slapen in een B&B.
Als ik een weekendje weg ben met paard neem ik ook een extra dekje mee (en een verschoning voor mezelf), of ik het gebruik of niet zie ik ter plekke wel. 
Citaat:Vandaar dat ik ook nog maar een beginnend trektochtruiter ben
Op de meerdaagse tochten neem ik ook geen reserve spullen mee, maar die zijn dan ook wat minder intensief dan de ritten op vakantie.
En als je op vakantie bent op 1 standplaats heb je in alles meer luxe natuurlijk.
Dan neem je voor jezelf ook meer schone kleding mee en loop je ook niet een paar dagen in hetzelfde omdat je dat op trektocht ook zou doen
Citaat:Het lijkt mij dat Silence hier een heel correct onderscheid maakt tussen trektocht en standplaats vakantie. En daar TS een standplaats vakantie gaat doen met haar verzorgpaard is de tip voor extra dekjes en eventueel een extra singel helemaal niet gek.
Natuurlijk doe je het op trektocht gewoon met 1 dekje (of deken) en 1 singel, maar als je gewoon bagage in de auto meeneemt en alleen maar buitenritjes maakt zonder bepakking is het toch lekker om een schoon dekje te kunnen pakken? Het vreet toch geen brood om het beschikbaar te hebben?Als ik een weekendje weg ben met paard neem ik ook een extra dekje mee (en een verschoning voor mezelf), of ik het gebruik of niet zie ik ter plekke
wel

een vast verblijf