Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnygirl1 schreef:die van mij heeft een dikke fleece deken en een 200 grams
komt neer op 400 en is niet geschoren maar weleen koukleum
ik denk dat je het beste een wolle deken met 200 gram kunt doen
_Juliee schreef:Ze heeft niet snel kou, dus ik dacht aan iets van een 200 gram..
Zeker omdat ze ook niet gewoon is om een deken op te hebben, of binnen te staan.
_Juliee schreef:funnygirl1 schreef:die van mij heeft een dikke fleece deken en een 200 grams
komt neer op 400 en is niet geschoren maar weleen koukleum
ik denk dat je het beste een wolle deken met 200 gram kunt doen
Ze heeft niet snel kou, dus ik dacht aan iets van een 200 gram..
Zeker omdat ze ook niet gewoon is om een deken op te hebben, of binnen te staan.
furyke schreef:mijn pony staat ook onder een 200 gr en is aan begin van de winter geschoren.
komend weekend ga ik waarschijnlijk nog eens scheren, maar denk dat ik bij de 200 gr blijf.
Of heeft ze veel meer nodig? (overdag buiten, snacht op stal)
furyke schreef:nee, overdag staat ze lekker buiten.
Maar ze heeft wel dag en nacht dezelfde deken op, aangezien ik niet 2X per dag lamgs kan gaan om dekens te wisselen (en stal eigenaresse laat ik dat liever niet doen, die 2 zijn geen vriendjes van elkaar).
_Juliee schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat de mijne voorlopig op stal blijft staan![]()
Mijn merrie doet niet zo moeilijk op vriendjes, geef haar eten en je bent haar beste vriend
Tammy_ schreef:imijn ongeschoren arabische volbloed staat op dit moment onder ± 150 gram waterdicht, en die staat een uur of 4-5 per dag buiten naast de training.
maar oei, van dag en nacht buiten naar 23/7 op stal zal een hele omschakeling zijn voor je paard (denk aan stalbenen, kans op stalgebreken), kan je haar echt niet een aantal uur per dag naar buiten doen op een wei of paddock?
omdat ze nu een wintervacht heeft en je die er af gaat halen, moet je toch een flinke deken omdoen. als ze echt niet buiten komt zal 300-400gram genoeg zijn, maar weet bijna zeker dat het paard er niet vrolijk van gaat worden.