friese merrie verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hermathilde

friese merrie verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:14

oke zit nou met een klein probleem ik probeer mijn friese merrie van 3,5 te verkopen braaf en wil wel werken nou heb ik een paar kopers gehad die wouden haar graag onder het zadel zien best, dus ik rij haar eerst en helemaal niks aan de hand lekker voorwaart en mooi aan het teugeltje en nou stappen die andere mensen er op en ze vertikt het om lekker voorwaarts te blijven lopen dus dat geeft niet een goed beeld van haar terwijl ze het eigenlijk heel goed kan
heeft iemand hier ervaring mee of tips ???

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:16

Laat je paard eens rijden door andere stalgenoten zodat ze went aan anderen op haar rug.

Daarbij is het ook fijn als je hoofdletters en punten aanbrengt in die ene zin van je.
Laatst bijgewerkt door Goof op 15-01-12 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Re: friese merrie verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:18

Ga mee met bijde opmerkingen van Goof.
Laat andere mensen haar eens rijden, zodat ze daaraan kan wennen.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:11

misschien moeten die ruiters eens leren rijden? of in iedergeval niet zitten trekken aan de voorkant van een jong paard.(het plaatje) wand hij moet zo lopen.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:01

Misschien is ze gewoon zo gewend aan jou als ruiter dat ze andere hulpen van andere mensen nog niet helemaal begrijpt. Meerdere mensen op je paard laten rijden zodat ze er aan wend, kijk wel wie je er op zet. Zou zonde als iemand je paard verkeerd aanpakt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:31

hermathilde schreef:
oke zit nou met een klein probleem ik probeer mijn friese merrie van 3,5 te verkopen braaf en wil wel werken nou heb ik een paar kopers gehad die wouden haar graag onder het zadel zien best, dus ik rij haar eerst en helemaal niks aan de hand lekker voorwaart en mooi aan het teugeltje en nou stappen die andere mensen er op en ze vertikt het om lekker voorwaarts te blijven lopen dus dat geeft niet een goed beeld van haar terwijl ze het eigenlijk heel goed kan
heeft iemand hier ervaring mee of tips ???

Dit had mijn pony voorheen ook heel sterk bij mij, maar ik heb er toen ook steeds (en nog) anderen op laten rijden (les, zodat ze ook meteen goede aanwijzingen kregen) en nu luistert ze zelfs naar meisjes van 11 jaar. ;)

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:34

Paarden kennen ook spanning. Misschien vind hij/zij het spannend dat er allemaal mensen bij komen en staakt hij daarom? Je kunt er gewoon goed mee oefenen en vaak mensen meenemen en erop laten rijden. :)