Eczeem vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje666

Eczeem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:51

Beste Bokkers!

ik heb een vraag en hoop dat jullie hier ervaring mee hebben.

Mijn fries heeft best erge zomereczeem. Ze gaat eind deze maand op stal. En ze al dus overdag buiten staan.(aantal uur) en dan rond 4 uur weer binnen. ze zal pas rond 10 a half 11 naar buiten gaan.

Doen jullie dan je eczeem deken op? dus van half 11 tot 16.00 uur)
En wat doen jullie savonds op stal? echt eczeemdeken of vliegen deken? of helemaal niks.

Ik hoop dat jullie tips hebben!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:54

Ik heb een paard gehad met exceem.

Ik had altijd een exceemdeken er op liggen, ze stond zo lang mogelijk buiten per dag. Zowel op stal als buiten had ik er een exceemdeken op liggen.

Verder waste ik de manen en de staart met Tea Tree shampoo en smeerde ik de plekjes met Calendulan.

Edit: Als ik het begrijp gaat ze later op het land vanwege haar exceem?

Je kunt eventueel haar ook insprayen voor je haar het land op doet ;)

Lotje666

Re: Eczeem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 20:16

ja ze heeft nu afgelopen zomer 24/7 buiten gestaan. ging wel redelijk. 1 keer per week waste ik haar met tea tree shampoo en om de dag derfen lotion(als ze veel last had) maar ja ik zet haar dan pas buiten op de uren dat de mug minder actief zou zijn. Bedankt voor je reactie.

Ludique96

Re: Eczeem vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:05

Mijn pony heeft Zomer Eczeem en zij gaat zonder Eczeem deken naar buiten.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:10

Overdag zou ik zeker de exceemdeken op doen. Mijn excemers doe ik meestal op stal een gewone vliegendeken met hals om of niets, als ze niet al te veel jeuk hebben tenminste.
Maar mijn paarden gaan om dezelfde tijd in en uit de stal en dat is wel het allerbeste. Dan zijn ze binnen als de vliegjes actief worden en dat scheelt veel jeuk.

Anley4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:36

Mijn paard kreeg op zijn derde in een keer heel erg zomereczeem. Nu, na 5 jaar heeft hij er helemaal geen last meer van door behandelen met homeopatische middelen. Vorig jaar had hij er al veel minder last van en het jaar daarvoor ook niet heel erg, maar vroeger schuurde hij zo erg dat hij er wonden aan overhield (vooral zijn manen). Hij heeft nu de hele zomer al niet geschuurd, gebruik geen deken en geen spray of iets anders. Dit jaar heb ik hem nog niks gegeven, hij lijkt er helemaal vanaf te zijn. Dus misschien is de homeopathie een oplossing?