Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

The_Stig schreef:Straks is het weer een Elite sport en reken dan maar dat er een heleboel mensen die geld verdienen in de paardensector een andere baan kunnen gaan zoeken.

Ilsemarie schreef:15 euro per proef? Ik weet nog dat mijn moeder het maar niks vond toen het startgeld van 4 naar 5 gulden ging haha
15 euro, echt belachelijk! De tijd van 10 euro heb ik nog meegemaakt en dat vond ik al hartstikke veel. Maar dit slaat alles.
Laten ze het prijzengeld dan ook stijgen of waar gaat de verhoging heen? Prijzengeld was toch altijd een x aantal keer de inzet?
Misschien is het maar beter dat ik op moment niet kan rijden, een paard onderhouden is tegenwoordig al erg duur maar starten wordt haast onbetaalbaar.
Ilsemarie schreef:15 euro per proef? Ik weet nog dat mijn moeder het maar niks vond toen het startgeld van 4 naar 5 gulden ging haha
15 euro, echt belachelijk! De tijd van 10 euro heb ik nog meegemaakt en dat vond ik al hartstikke veel. Maar dit slaat alles.
Laten ze het prijzengeld dan ook stijgen of waar gaat de verhoging heen? Prijzengeld was toch altijd een x aantal keer de inzet?
Misschien is het maar beter dat ik op moment niet kan rijden, een paard onderhouden is tegenwoordig al erg duur maar starten wordt haast onbetaalbaar.
nicky_rilana schreef:ja en dat komt, omdat er steeds minder mensen gaan paardrijden want dat word te duur. vroeger toen ik met mijn D pony in de B reed was er buiten altijd 2 ringen van 30 man, en nu is dat nog maar 1 ring. daarom word het allemaal duurder.
vroeger, kon je met een eigen huis en tuin pony best iets winnen, nu echt niet meer, en je wil ook neit steed laatste worden dus stoppen die er mee.

En met mij vele anderen. Dat is mijn inziens de enige oplossing. Leonoor schreef:Wij hebben (als vereniging) het startgeld niet omhoog gedaan per 1 april, je betaalt nu 10 euro per proef.
Meer weiger ik ook te betalen elders. Dan start ik daar dus gewoon nietEn met mij vele anderen. Dat is mijn inziens de enige oplossing.