IJslander scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

IJslander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:00

Ik wil binnenkort mijn ijslander gaan scheren omdat ze na het rijden nat van zweet is.
Ik wacht nog wel even tot het wat warmer is.
Ik wil ook graag sterretjes op haar vacht laten staan. Maar nu zit ik met het probleem of ik haar benen ook moet scheren.
en als ik haar lichaam scheer scheer ik haar hoofd niet maar dan heeft ze zo'n wollig hoofdje kan je het hoofd ook scheren?

catalyst1

Re: IJslander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:12

je kan het hoofd bv tot aan de bakstukken scheren.De meeste paarden hebebnd aar geen probleem mee en dan ziet het er toch netjes uit.Je kan de benen helemaal scheren,maar als ze bv in een natte wei staat,kun je de benen ook tot net onder de knie scheren of het hele been niet scheren.De scheiding tussen overgang haar/geschoren,maak je dan precies op de overgang van de spieren,daar zijn hier op bokt genoeg voorbeelden van te vinden.De sterren scheer je door een malletje te maken op hard plastic.die schuif je dan tegen de haarrichting in,totdat je ze op de plek hebt die je wil..succes

Gydja

Re: IJslander scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 14:04

oke :D heeel heel heel erg bedankt :D het malletje hebben we wel. ik heb ook al een keer een kroontje geschoren maar alleen het kroontje niet het hele lichaam. nogmaals bedankt :D