Schoenmaker verpest rijlaars, welke rechten heb ik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knottje

Schoenmaker verpest rijlaars, welke rechten heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:22

Sorry als dit verkeerd staat!

Eind november is de rits van 1 van mijn rijlaarzen kapot gegaan. Vorige week ben ik naar een tassenwinkel waar vroeger een schoenmaker zat geweest om een tas te laten maken. Ik had de rijlaars ook bij me, en ik werd verteld dat ze die wel konden maken. Ik was een beetje huiverig omdat ik het liever rechtstreeks bij een schoenmaker had willen doen, maar toen ze zeiden dat er enkel een nieuw runnertje opgezet zou hoeven worden, en daarna weg vastgestikt durfde ik het wel aan. Tevens zou het mij maximaal 6 euro kosten. Vandaag, een week later, kon ik hem weer op komen halen. Maar tot mijn woede hebben ze er een hele nieuwe rits ingezet (kosten: 35 euro)! Over de tas die gemaakt moest worden zou als het duurder uit zou vallen gebeld worden, maar over de laars heb ik dus helemaal niets gehoord, erg slordig!! :(

Maar het ergste moet nog komen. De laars zelf is beschadigd! Mij werd niets gezegd, en het was toeval dat het mij zelf opviel. Ik ben super zuinig op mijn spul, en baal als een stekker! Ik heb ze terug gegeven en ze zouden kijken of er iets aangedaan kan worden.

Wat zijn nu mijn rechten, en wat moet ik doen als er niets veranderd is als ik ze volgende week ophaal? Ik weet 100% zeker dat de schade door de schoenmaker is toegedaan. Ik vind het helemaal niet netjes -:(-

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:27

HTT --> TAO

Knottje

Re: Schoenmaker verpest rijlaars, welke rechten heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:28

Niemand wie mij kan helpen? Of ben ik te ongeduldig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:29

Wat is de schade :) ?
Ik zou teruggaan, dit is ook niet handig lijkt me :7

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:17

Oh wat dom om te vermelden, Dankje ;)
Er zat waar de rits was uitgehaald zeg maar een soort snee/scheur in dat randje wat over de rits heen valt. Het is geen verschrikkelijke beschadiging maar ik ben super zuinig op mijn spullen en van een schoenmaker verwacht je dat hij de laatste is wie het kapot zal maken.. Ze liggen nu nog in de winkel en kan ze vrijdag weer ophalen, maar ben eigenlijk niet van plan die 35 euro te betalen voor iets wat ik eigenlijk niet wilde....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:37

Gewoon zeggen... dat zou ik niet pikken hoor :n
Of vergoeden of gewoon weer netjes terug repareren...

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:12

Mischien er weer terug naar toe gaan? Je zou kunnen overleggen of ze gratis het weer goed willen maken? tja heb dit niet mee gemaakt maar ik zou zeker terug gaan vragen voor een vergoeding of het laten maken.

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:56

Tja, maar als je weer de rits eruit zou laten maken loop je natuurlijk het risico op nog meer beschadigingen. En dan moet je weer ergens anders heen om er een nieuwe in te zetten. Het kwaad is al geschied, maar ik hoop dat ze op zijn minst iets met de prijs zullen doen, want 35 euro gaat echt niet gebeuren.

Maar wat nou als ze weigeren dat te doen? Ik zeg ook niet dat ze ze dan maar mogen houden :P

Iemand nog goede tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:38

Zeg dat dat niet de prijs is die je hebt afgesproken. En dat je niet extra gaat betalen terwijl ze je laars naar de klote helpen :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:40

Bizzybijtje schreef:
Zeg dat dat niet de prijs is die je hebt afgesproken. En dat je niet extra gaat betalen terwijl ze je laars naar de klote helpen :)

Dit zou ik pas zeggen op het moment dat je de laars in je handen hebt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:41

Logisch :)

En dan keihard wegrennen met je laarzen :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:08

Geen rechten volgens mij, of althans niet praktisch afdwingbaar zonder rechtszaak die duurder is dan de laarzen, ik heb ooit een paar heeeele dure Cavallo's naar de schoenmaker gebracht omdat de zool was losgelaten en ik de volgende dag op concours moest met die dingen. Nou, ze waren zo verpest dat ze niet eens meer te gebruiken waren! Heb een paar nieuwe laarzen kunnen kopen en kunnen fluiten naar mijn geld.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:12

als het goed is heeft zo'n winkel een verzekering. (bedrijfsaansprakelijkheid). als de schade onherstelbaar blijkt zou het hieruit kunnen worden vergoed. ik zou wel alle afspraken die je er verder over maakt op papier zetten.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:15

Het enige wat je denk ik, kunt doen is bedingen dat je die 35 euro niet gaat betalen. Voor de rest niet zoveel.

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 16:31

Dankje wel allemaal! Overmorgen kan ik ze als het goed is meenemen na ruim 2 weken, en ga zeker proberen of ik iets met de prijs kan doen wat zonder overleg zomaar iets veranderen vind ik niet netjes...

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:36

Ik heb zelf ooit laarzen weggebracht om een nieuwe rits in te laten zetten. Dit was een schoenmaker waarvan ik wist dat hij vaker paardrijlaarzen deed en had ook mooie resultaten gezien. Toen ik mijn laarzen ging ophalen was het niet gemaakt zoals afgesproken en ik vond het ook erg lelijk geworden. Ik heb toen nieuwe laarzen mogen uitzoeken bij de ruitersportzaak op zijn kosten. De schoenmaker is hier, als het goed is, verzekerd voor. (overigens heb ik de kosten voor de rits nooit hoeven te betalen).

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 16:41

Dat geeft een beetje moed, hoewel het extra lastig is omdat ik de laarzen niet direct bij een schoenmaker heb gebracht.. Ik hou de hoop, maar heb een voorgevoel dat ik er niet zo gelukkig als jou vanaf zal komen. Maar laten we vooral niet op de feiten vooruit lopen, en hopen op het beste :)

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:30

Tja, laarzen opgehaald, redelijk gerepareerd alleen is de kuit bijna e en halve tot hele cm wijder geworden :( ik wilde ze niet weer teruggeven en ben nu met tien euro korting er vanaf gekomen. Ik voel me wel een beetje gen**id maarja... Zo maar eens passen of het nog goed zit. In ieder geval, iedereen die heeft gereageerd: BEDANKT!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:35

Zijn dat ook de rijlaarzen die je nu in je onderschrift te koop hebt?

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 17:39

Nee hoor ;) mijn huidige dressuurlaarzen zijn het, die gaan niet zomaar weg! Hihi. Domein mijn onderschrift zijn nog helemaal goed