Eind november is de rits van 1 van mijn rijlaarzen kapot gegaan. Vorige week ben ik naar een tassenwinkel waar vroeger een schoenmaker zat geweest om een tas te laten maken. Ik had de rijlaars ook bij me, en ik werd verteld dat ze die wel konden maken. Ik was een beetje huiverig omdat ik het liever rechtstreeks bij een schoenmaker had willen doen, maar toen ze zeiden dat er enkel een nieuw runnertje opgezet zou hoeven worden, en daarna weg vastgestikt durfde ik het wel aan. Tevens zou het mij maximaal 6 euro kosten. Vandaag, een week later, kon ik hem weer op komen halen. Maar tot mijn woede hebben ze er een hele nieuwe rits ingezet (kosten: 35 euro)! Over de tas die gemaakt moest worden zou als het duurder uit zou vallen gebeld worden, maar over de laars heb ik dus helemaal niets gehoord, erg slordig!!
Maar het ergste moet nog komen. De laars zelf is beschadigd! Mij werd niets gezegd, en het was toeval dat het mij zelf opviel. Ik ben super zuinig op mijn spul, en baal als een stekker! Ik heb ze terug gegeven en ze zouden kijken of er iets aangedaan kan worden.
Wat zijn nu mijn rechten, en wat moet ik doen als er niets veranderd is als ik ze volgende week ophaal? Ik weet 100% zeker dat de schade door de schoenmaker is toegedaan. Ik vind het helemaal niet netjes
?