ik ben dan wel benieuwd wat ze dromen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caaroo schreef:Volgens mij dromen paarden wel, wij dromen immers in de REMslaap en die hebben paarden ook, toch?
Hun dromen zullen dan natuurlijk niet hetzelfde zijn als die van ons, wij dromen dingen zoals we die in het echt ook waarnemen, en dat waarnemen gaat bij paarden vast ook anders.
Krips schreef:Maar paarden slapen wel op een andere manier dan mensen en honden toch? Aangezien het vluchtdieren zijn? In plaats van een lange slaap slapen paarden heel kort zo dat ze altijd alert blijven? Heeft dat nog invloed denken jullie?

Krips schreef:Maar paarden slapen wel op een andere manier dan mensen en honden toch? Aangezien het vluchtdieren zijn? In plaats van een lange slaap slapen paarden heel kort zo dat ze altijd alert blijven? Heeft dat nog invloed denken jullie?
EllenB schreef:Ik heb dat eens gezien bij mijn paard. Die lag te grommen en te trappen in de wei, terwijl zijn ogen onder het ooglid bewogen. Ik schrok me rot en dacht dat hij dood ging. Vooral toen hij niet reageerde toen ik hem over zijn hoofd aaide, toen werd ik helemaal niet goed. Vervolgens ben ik om hem heen gelopen en heb ik hem op zijn 'heup' geaaid en toen sprong hij op alsof hij door een wesp werd gestoken. Hij heeft nog nooit zo vuil me me gekeken! Dus ja, paarden dromen en het ziet er idd net zo uit als bij honden.

) en met een zwaardere ademhaling als normaal. En dat houd ze best lang vol.