Shet nu nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malouke

Shet nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:22

Mijn shet van 3,5 jaar heeft een dikke wintervacht. Als ik met haar train heeft ze het ook snel warm.
Ook heeft ze erg veel schilfers in haar vacht. De dierenarts heeft hier al naar gekeken en het was geen schimmel of iets dergelijks.

Nu zit ik eraan te denken om haar te laten scheren.
Maar kan dit nu nog? Ik heb wel is gehoord dat als je nu gaat scheren je de zomervacht weg scheert...

Ik zat dan te denken aan plaatje nummer 8. Dit omdat ik niet haar hele wintervachtje weg wil hebben maar alleen dat ze het minder snel warm heeft.
Afbeelding

Iemand nog tips?
En kent iemand misschien iemand die goed is in scheren in het gooi?

Thanks!

LanaDeen

Re: Shet nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:26

Plaatje kan ik niet zien, maar als jij het nodig vind kan je haar nog best scheren, ik heb mijn paard vorige week ook geschoren, die was zo in de war door het weer dat hij een enorme vacht aanmaakt en stond te zweten.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:28

ik zou het niet meer doen, zo als je al zegt je scheert de toppen van de zomervacht er af, het word nu weer koudere. anders gewoon even iets minder hard trainen. en volgend jaar iets eerder scheren

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:33

Ik heb die van mij na 19 jr dit jaar ook voor het eerst geschoren. Vorige week. Stond ook te zweten continue. Heeft ook mok en met die dikke haren kreeg ik t niet meer schoon. wel nu flink ingepakt en ik vind het ook spannend.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:36

Ja kan prima hoor! Het weer klopt niet met dagen lang temperatuur boven de 10 graden. De paardjes maken een vacht voor -10 en met 20 graden warmer weten ze dus niet wat ze met die vacht moeten. Alleen een racestreepje geeft al veel verluchting merk ik. Ik heb mijn koukleum zo geschoren

Afbeelding

Staat wel als mietje met een 300 grams dekens maar zweten doet ie niet *D

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:46

Ik zou ook gewoon scheren. Heb wel eens een A pony in april geschoren. Ze had nog zoveel wintervacht dat ze er erg last van had. Daarna een pony die veel beter te pas was en de zomer vacht kwam er later prima door heen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:31

Ik zou gewoon scheren hoor.
Wij scheren nu ook nog als het nodig is.
En als je niet helemaal scheert dan is het helemaal geen probleem

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:43

Jahoor, bij mijn shet heb ik alleen de borst geschoren, dan kunnen ze toch even wat warmte kwijt want het lijkt hier nu wel lente met die temperatuur en zon.