Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
catalyst1 schreef:Dta echt zo', fabeltje dat ze een lelijke zomervacht krijgen.Je scheert nu de wintervacht en die valt er anders uit,dus zomervacht blijft keurig mooi hoor.Ik scheer nu heel veel stehlanders/amha om bovengenoemde redenen en schrik van de huid die je soms aantreft,zo aangetast door het broeien/schimmel/rainrot/mijt/schuren,Zeker nu de temperaturen zo hoog zijn voor de tijd van het jaar hebben ze veel last van die dikke vacht
. Ik woon in noord brabant omgeving eindhoven. 
WhySoWhite schreef:Niet scheren, krijgt die van de zomer een hele grouwe lelijke vacht! Goed kijken of hij geen schimmel/luis heeft.
Verder gewoon goed poetsen.
Als die straks niet door zijn haar komt gewoon even een week een scheut lijnzaad olie door zijn voer en hij is er zo door

marjolein_el schreef:WhySoWhite schreef:Niet scheren, krijgt die van de zomer een hele grouwe lelijke vacht! Goed kijken of hij geen schimmel/luis heeft.
Verder gewoon goed poetsen.
Als die straks niet door zijn haar komt gewoon even een week een scheut lijnzaad olie door zijn voer en hij is er zo door
Bij ons op stal worden er ook een aantal geschoren en die hebben zomers altijd een mooie vacht hoor!
Ik heb die van mij van de week nog gedaan. Ik had luizen geconstateerd dus heb gewoon alles eraf geschoren.