Transporten FR-NL ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Transporten FR-NL ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 23:35

Hoi hoi.

Mijn paardje willen we met pasen laten komen naar Nederland.
Nou weet mijn nicht 1 transport maar er is maar een kleine kans dat die dan van frankrijk naar nederland gaan rijden.
Weten jullie misschien meer transporten?

Vanuit midden/zuid frankrijk bij courpiere in de buurt naar NL.
Alvast bedankt :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:09

xAnnouk

Re: Transporten FR-NL ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 08:57

Ja heb ik al gezien.
Lijkt me alleen heeeeel erg duur of valt dat wel mee?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:42

Meestal valt het met zulke transporten mee, als je niet perse 1 datum hebt waarop je je paard wil laten reizen, maar flexibel bent en in kunt stromen in een transport dat toch al rijdt. Dan deel je nl de kosten over meerdere paarden.
Kwestie van informeren of er in die periode transporten van en naar Frankrijk verwacht worden en prijsopgaaf aanvragen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:46

Inderdaad zoals Marije al zegt.
Als je aangeeft bij de transporteur dat je paard best mee mag op een reeds bestaand transport waarop nog een plekje vrij is, dan valt dit zeer goed mee. Als ze dan bijvoorbeeld van Spanje komen met een lading, zouden ze kunnen omrijden om die van jou op te pikken.
Maar dan is het dus wel mogelijk dat ze de dag zelf nog bellen met de mededeling dat ze hem binnen 2 uur willen komen laden ofzo.
Dus je moet daar dan wel flexibel in willen/kunnen zijn.
Anders moet je even bellen en met hen de mogelijkheden overlopen. En meteen even naar de kosten informeren.
Mijn ervaring is dat ze zeer vriendelijk en behulpzaam zijn. ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:56

En Frankrijk is niet altijd heel ver (zuid natuurlijk ander verhaal als noord). Heb je zelf niet de mogelijkheid om met het paard op de trailer te reizen? Dan moet je wel een gezondheidsverklaring regelen, en een overnachtings of rustplek tussendoor, maar dat is het wellicht goedkoper als het vervoer laten regelen. Al zal dat niet altijd het geval zijn, zeker als je ver moet reizen ivm tolwegen/bezinekosten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:20

In geesteren zit ook een transport bedrijf dat veel over Frankrijk rijdt.
Ik heb een paar jaar geleden eens geinformeerd, en geloof (maar weet het absoluut niet zeker) dat het rond de 600 of 700€ was.

Bart_UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:49

Heb van Gelissen een offerte voor 450 euro voor een transport van Nederland naar Engeland dus denk niet dat Frankrijk zo duur zal zijn.