[PG] kwpn vos merrie liona/ilona

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

[PG] kwpn vos merrie liona/ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:38

Hallo,

Ik zoek mijn oude paard. Toen mijn ouders gingen scheiden heb ik bij mijn vader een paard gekregen. In het begin gingen wij er erg vaak heen maar ik was vaker bij mijn moeder dus ik had niet veel tijd. De anderen gingen er bijna nooit meer heen waardoor ze aandachttekort had, ze ging meelopen in de manegelessen en uiteindelijk hebben we haar verkocht.

Het gaat om mijn lieve merrie Liona. Liona is een kwpn merrie van 1.64 m. hoog. Ze is vos, heeft een brede bles, 4 halfwitte benen en op haar buik een witte vlek. Op haar hoofd heeft ze een bult van bot omdat ze ooit haar hoofd heeft gestoten. Toen wij haar hadden zat er geen papier meer bij omdat de eigenaar voor degene van wie we haar hadden gekocht deze papieren in een brand is verloren.

Liona kan ook Ilona heten. Toen wij haar kochten heette ze Ilona, maar wij vonden Liona mooier en hebben haar Liona genoemd. De manegehouder heeft Liona voor ons verkocht dus ik weet niet onder welke naar hij Liona heeft verkocht.

Wij waren op vakantie en ik heb helaas geen afscheid van haar kunnen nemen. Het is nu een paar jaar later en begin haar toch wel erg te missen. Ik zou graag eens langs gaan om nog een laatste ritje met haar te maken en om afscheid van haar te nemen. Want dat heb ik nog niet gedaan.

Liona is een ontzettend lieve merrie, makkelijk nageeflijk te rijden. Vind springen erg leuk maar wordt er wel ontzettend druk van!

Liona stond op manege Nijenkamp in Holten. Daar hebben wij haar ook gestald gehad. Ongeveer een jaar geleden heb ik Liona op marktplaats zien staan maar was toen te schijterig om te reageren.

Kent iemand Liona? Neem dan aub contact op want ik mis haar heel erg doordat ze ineens weg was!

ik heb nu geen foto's maar zodra ik die heb gevonden (staan waarschijnlijk op mn vaders laptop) zal ik ze plaatsen :j .

xxrossiexx

Re: [pg] kwpn vos merrie liona/ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:33

Heb je misschien foto, kom bij Jou uit de buurt.
En de naam en beschrijving komt me wel bekent voor.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 11:43

Ik heb nu geen foto, omdat die bij mijn vader op de laptop staan. Donderdag ben ik daar dus dan zal ik foto's plaatsen :j .

maaike485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:07

misschien als je even foto's wilt plaatsen ? ik kom uit hardenberg dus redelijk uit de buurt ! en bij ons op stal staat ook een paar liona .. :) weet niet of zij het is ! ik heb wel een topic.. tweelingveulens ofso heet die ;p ! moet je daar even kijken of zij het is .. weet niet of het een duidelijke foto is ?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:29

ik ga nog meer zeuren bij mn vader! ik heb t al een paar keer gevraagd. hij heeft de foto's op zn laptop staan dus ik moet daarop wachten. dindsdag heb ik ze misschien.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 22:37

een kenmerk waaraan je haar écht goed aan kunt herkennen: de bult op haar hoofd, zegmaar tussen haar neus en ogen. het voelt als een bot, heeft ze gekregen doordat ze zich ooit heel hard heeft gestoten.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:15

maaike485 schreef:
misschien als je even foto's wilt plaatsen ? ik kom uit hardenberg dus redelijk uit de buurt ! en bij ons op stal staat ook een paar liona .. :) weet niet of zij het is ! ik heb wel een topic.. tweelingveulens ofso heet die ;p ! moet je daar even kijken of zij het is .. weet niet of het een duidelijke foto is ?

@Maaike: Liona van het paardenrusthuis is geen vos ;) En volgens mij heeft ze ook geen vlek op haar buik...

irma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:56

Ik denk dat ik de merrie ken, klopt het dat het een gelders type is?
Heb je inmiddels al foto's kunnen vinden?
Ze heeft op de manege gestaan waar ik rij, en heeft inderdaad op MP gestaan en is verkocht.
Maar kan je evt. wel de naam doen van vorige eigenaren, die weten vast waar ze heen is gegaan.

irma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:04

En al foto's??

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:17

Ja ik heb foto's, ik plaats ze zo :)) . Ze zijn aan het uploaden :D .

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:36

Let niet op mij, ik was daar nog klein :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:38

op de foto's had ze een korte staart, dat kwam door haar veulen. die vond haar staart erg lekker :')

maaike485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:01

oh oke ik daar heb ik dan denk ik overheen gelezen! succes met zoeken !

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:11

Waar heb je overheen gelezen? :)

irma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:34

Ja het is de merrie die op de manege heeft gestaan waar ik heb gereden.
Maar ze is weer verkocht.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:15

irma87 schreef:
Ja het is de merrie die op de manege heeft gestaan waar ik heb gereden.
Maar ze is weer verkocht.

weet je ook waar ze nu heen is? zou je dat na kunnen vragen? of zou ik de manegenaam mogen?

annelies1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:57

]hoi

ik kreeg een berichtje van irma waar je al eerder contact mee heb gehad.
ik ben de eigenaar die liona heeft gekocht van de manege in holten.
wij hebben liona bijna twee jaar gehad.
omdat ik toen niet helemaal gepland zwanger raakte hebben we haar weer moeten verkopen.
ze is toen naar een mevr in steenwijk gegaan.
omdat ik het te moeilijk vond om contact te houden hebben we geen nummers meer van hun.

ze heeft altijd bij ons op de manege in hardenberg gestaan.
hier heeft ze het heel erg naar haar zin gehad. we hebben een aantal wwedstrijden met haar gelopen en mijn man heeft zijn ruiterbewijs met haar gehaald.
ook gingen we redelijk vaak het bos in.

als je op hyves mijn naam in typt staan er wel veel foto's van haar

annelies kockelkoren beijer

groetjes

Siepie

Re: [PG] kwpn vos merrie liona/ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:26

Hoi,

Bedankt voor de reactie!! Ontzettend fijn om te horen dat ze het bij jullie erg naar haar zin heeft gehad. Toen mijn vader aan de manege eigenaar vroeg om haar te verkopen is het allemaal veels te snel gegaan en toen wij daar kwamen was Liona zo ineens weg. Ik heb er nog steeds verdriet van, want ik heb nooit goed afscheid van haar kunnen nemen.

Ik heb de foto's bekeken, ze zag er súper uit!

Ik vind het erg jammer dat u geen nummer of iets dergelijks heeft want ik zou haar graag nog eens opzoeken om afscheid te nemen. Maar het zij zo.

Dankuwel voor uw reactie!

Groetjes Laura