Bij het poetsen zag ik dat hij nog steeds een beetje een dik been had van een ienieminie mokplekje, maar gisteren in de les liep hij er prima op, dus toch maar gewoon gegaan.
Katja (zus cq groom) ging niet mee, want die lag net een uurtje in haar bed en stond wel heel dapper op, maar van mijn moeder mocht ze niet mee als ze tot zo laat uitgeweest was.

Eerst de cross verkend en die was mooi!!

Dressuur ging netjes; hij was een klein beetje kriebelig, maar misschien komt dat ook wel omdat hij nu Pavo-Gold krijgt sinds een paar dagen. Het resultaat was een 3de plek met 171 punten.
Het springen was een beetje een probleem de laatste tijd, maar de 2 extra springtrainingen hebben zeker geholpen: hij ging super lekker, overal ruim over de hindernissen en geen enkele keer een vervelende afstand....foutloos dus!
Toen ik nog 1 minuut had voor mijn start in de cross ging Rex nog even uitgebreid staan plassen, ik was blij dat hij het kwijt was, hoewel ik daardoor bijna te laat startte...
De cross was gaaf, in het begin kijkt Rex nog wat teveel om zich heen, maar na een hindernis of 3 kreeg hij er plezier in.
De cross was toch echt alweer een stapje moeilijker dan die in Ijsselsteyn. Er zaten een paar flinke oxers in, een echte technische hindernis (heel snel draaien in een heel klein bosje) en een hoge afsprong. Ik ben overal rechtdoor gegaan omdat ik vind dat Rex vooral heel veel moet leren en het dus weinig zin heeft om overal het alternatief te rijden. Gelukkig pakte dit goed uit en was ik foutloos in de cross

Door een paar tijdfouten (volgens mijn horloge was ik te vroeg, maar volgens hun tijdwaarneming iets te laat) ben ik uiteindelijk als 4de geëindigd. Super tevreden natuurlijk!!
Hij had na het springen een hartslag van 60 en na de cross een hartslag van 68..niet slecht voor zo'n dikke KWPN'er.
Volgens mij heb ik Chantal nog gezien bij de dressuur...als ze tenminste op een vos reed met een hele aparte mooie staart?