Heel soms gaat paardelief helemaal tegen de hand, als het gebeurt komt het net na de galop. Hij laat dan zijn rug zakken, drukt zijn onderhals erin en loopt op geen elke manier gezond of nageefelijk. Hij is dan overigens de lelijkste paard in het hele land, zo niet de wereld.
In de training heb ik twee oplossingen, of ga ik hem heel even voor de been wijken of leg ik een volt met overdreven binnenstelling. Het werkt super. *plop* werkt mijnheer weer goed over de rug. Blijf ik op recht spoor, krijg ik hem pas weer ontspannen als ik terug gaat naar stap. Stel dat dit in dressuur proef B gebeurt. Wat zouden jullie aanbevelen? De juiste weg rijden met de hoofd in de wolken, of een correctie volt gaan leggen of misschien even terug naar stap en dan weer aandraven? Als ik een volt leg, kan ik daarna gewoon verder met de prof of ben ik dan uitgesloten?
Overigens: Ik keek net in de startlijst en zag dat er maar 9 equipages aangemeld staan. Gek genoeg maakt dat mij opeens erg nerveus..... In een start lijst van 50 is het net wat minder risico om als absoluut laatste te eindigen... *kuch* En in een grote startveld onthoudt niemand je. *probeert heel rustig te ademen*
Met maar 9 starters, tja dan onthouden ze je wel. Maar aan de andere kant, de minder aantal starters, je kleiner de publiek, mag ik hopen. Is dit een extreme lage aantaal of gewon normaal? Of kan ik verwachten dat er een lange lijst van laatste minuten starters erbij komen?
Even mijn vragen op een rijtje;
1.Wordt ik uitgesloten als ik de verkeerde weg rijdt?
2. Wat kost mij het minste aantaal punten:
A) verkeerde weg rijden
B) stap rijden als draaf gevraagd wordt
C) Voor de been laten wijken als het niet gevraagd wordt
D) Paard in de verkeerde vorm laten lopen v
3. Wat zijn de "normale" aantaal starters in B Dressuur?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!
9 valt dus nog mee!:)
Maar. Ik heb het wel over worst case scenario, de laatse keer dat ik dit trukje moest gebruiken in de training is meer dan een maand geleden.