Ik heb mijn lieve shetlanderruin Binkie inmiddels 7 jaar. Heb hem destijds overgekocht van iemand op Bokt en die kon mij wel wat informatie geven over hem, maar helaas vrij weinig over zijn verleden. Ik ben inmiddels toch nieuwsgierig geworden (zou het fantastisch vinden om een foto van hem als veulen te zien) dus bij deze een poging om wat meer informatie over hem te krijgen!
Naam: Binkie
Ras: Shetlander
Geslacht: Ruin
Papieren: Nee
Stamboom: onbekend
Hoogte: 95cm
Leeftijd: 16 jaar (geen papieren, is dus een schatting)
Kleur: Vos met lichte manen en staart
Aftekeningen: witte snuit, witte randjes rond de ogen en witte sokken
Informatie die ik heb:
- Heb hem zelf in 2005 gekocht
- Heeft daarvoor ongeveer 3 jaar bij zijn vorige eigenaar gestaan
- Deze eigenaars hebben hem gekocht van een handelaar uit Varsseveld, deze handelaar heeft vorige eigenaar verteld dat er regelmatig kinderen waren die Bink poetsten en op hem reden
- Opvallend was dat toen ik hem kocht, hij wel een zeer volle staart had, maar dat enkel de onderkant van de staart vol was. De onderkant was zeg maar donker en hij had een bovenste laagje erop waarvan de kleur lichter was. Echter was dit bovenste laagje maar vrij kort (is inmiddels na 7 jaar wel helemaal bijgegroeid).
Hieronder een aantal foto's, ik heb gekozen voor foto's van ongeveer 7 jaar geleden, toen ik hem nog maar pas had dus.
Eerste foto was de foto die in de advertentie stond toen ik hem kocht:

Volgende foto's had ik hem net een ongeveer een maand.

Ik hoop dat iemand weet wie hij is en er meer informatie over kan geven, alle tips zijn welkom!
Groetjes, Jennifer