Kosten trailer buiten aanschaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Kosten trailer buiten aanschaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:32

Kunnen jullie me een idee geven wat je aan kosten kwijt bent voor het hebben van een trailer (1,5 paards)?
Dus verzekering, wegenbelasting, periodieke keuring, onderhoud, dat soort dingen?
Vast bedankt!

EllyC

Re: Kosten trailer buiten aanschaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:34

wegenbelasting heb je niet
verzekering is iets van 75,00 (ik heb hem verzekerd bij anwb)
Banden moet je ongeveer 1x 6/8 jaar vervangen worden omdat ze verouderen.
Denk ook aan evt. stalgeld. Sommige stallen vragen een tientje tot 25 euro.
Periodiek keuren is vrijwillig. Zelf hou ik jaarlijkd de boden goed in de gaten en toevallig wil ik hem binnenkort eens goed na laten kijken op remmen etc. Volgens mij ben je voor het nakijken 75 euro kwijt + bijkomende reparaties.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:43

Verzekering rond de 200/jaar (voor 2prds met koetsenframe dan, mn 1,5 prds was idd net iets onder de 100).
Onderhoudsbeurt ong 25 euro hier bij de dealer.

En sommige stallen vragen idd stallingskosten.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:20

Een trailer is toch automatisch mee verzekerd als je hem achter de auto hangt? Ik heb mijn trailer verder niet verzekerd. De overige kosten, idd banden en een keer na laten kijken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:28

hangt van je autoverzekering af.
Ik heb heb hem met name verzekerd voor diefstal ofwel voor de situaties als ie niet achter de auto hangt.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:45

Uitgaande van een nieuwe trailer

Kosten voor trailer:
- stalling indien van toepassing
- jaarlijkse controle beurt + klein onderhoud ca € 150,-
- om de 5 jaar vervangen van 4 banden dit is circa € 400,-
- verzekering kan (meestal automatisch WA verzekerd via het trekkende voertuig) aanvullend kun je ook de trailer nog verzekeren voor diefstal en schade. Dit kost tussen de € 100 - 250,- afh van de nieuwwaarde van je trailer
- Indien je remsysteem (gedeeltelijk) moet worden vervangen kan dit vanaf circa 250,- afhankelijk van je gebruik en onderhoud moet je dit 1x per jaar doen bij dagelijks gebruik en tot 1x per 10 jaar indien zeer beperkt gebruik.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:50

verzekering ligt aan je auto verzekering toch?
als de trailer achter onze auto hangt dan issie mee verzekerd..
voor zover ik weet hebben we alleen stallings geld..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:47

En het onderhoud is ook zeer afhankelijk van het soort trailer. Een volledig polyester trailer heeft veel minder onderhoud als een houten trailer. Ik heb die van mij nu zo'n 8 jaar, en hij heeft altijd onbeschut buiten gestaan. Nieuw gekocht, maar de bodem is nu wel aan vervanging toe. Banden zijn echter nog steeds in top staat, trailer gebruik ik gemiddeld over de 8 jaar zo'n 50 km per week.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 19:22

Bedankt voor alle informatie! Geeft ons wat meer duidelijheid bij de overweging.
We willen wel wedstrijden gaan rijden maar niet zo heel vaak (niet elke 1/2 weken), mogelijk ook gebruiken om ergens anders af en toe een buitenrit te kunnen maken. We willen nu afwegen of het opweegt tegen de kosten of dat we beter een trailer kunnen huren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:31

Phiew, ben ik nou zo verkeerd bezig?
Ik heb mijn trailer 9 jaar geleden eigenhandig opgebouwd en vervolgens is er een keer een setje nieuwe banden en een ander neuswiel op gekomen (ongelukje) en dat is alles wat er aan die trailer is gedaan in al die tijd. Ik controleer af en toe hoe het staat met wiellagerspeling en af en toe kruip ik er onderdoor om de bodem te controleren. Thats it.

Het WA-deel van de verzekering zit in NL ALTIJD in de verzekering van de trekkende auto (F-code op de groene kaart). Wel is het zo dat je bij bepaalde auto's (bijvoorbeeld grijs kenteken auto's) extra ervoor betaald, omdat de verzekeraar er vanuit gaat dat een bedrijfsauto veel vaker met een aanhanger rijdt, waardoor het risico ook hoger is.

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:04

Wij zitten ook met hetzelfde dilemma, kopen of huren.
Maar als je het hier zo hoort vallen de kosten voor onderhoud en dat soort dingen toch wel mee, het enige is de stalling waar je toch wel een paar honderd per jaar aan kwijt bent.
Denk dat we toch eerst maar eens een jaartje gaan huren en dan eens kijken wat de kosten hiervan zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:37

Bij kosten zou je eigenlijk ook de afschrijving (waardevermindering) mee moeten nemen. Gelukkig valt dat bij een trailer wel mee, vooral als je een goede tweedehands zou kopen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:21

Marisa99 schreef:
het enige is de stalling waar je toch wel een paar honderd per jaar aan kwijt bent.

Stal je hem dan op paleis Soestdijk? _O- Stalling is vaak maar tientje in de maand ofzo.

Verzekering is idd voor diefstal en vaak een uitgebreidere WA dan de aanvullende op je autoverzekering.

Nieuwe bodem moet je ong 1000-1500 euro voor rekenen. Maar als je na elk gebruik netjes de mest en de natte plek eruit haalt en zorgt dat hij niet inregent als je hem niet gebruikt en goed ventileert dan is de kans nihil dattie gaat rotten.