Vriendin wil meerijden met trailer, wat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Vriendin wil meerijden met trailer, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:29

Hoi!

Ik ga ong. 2x per maand op wedstrijd, soms niet of 1x, en hier in de buurt woont een vriendin die ook op wedstrijd gaat, maar die ouders hebben geen auto die een trailer kan trekken en geen trailer (maar die kunnen ze evt. huren).
Nu is het zo, dat ze met ons mee mocht rijden in eerste instantsie zondag, maar nu zijn we er dus achter gekomen dat het om is als we haar nog moeten gaan halen...
Haar pony plast ook altijd in de trailer, en dan moeten wij hem uitspuiten (maar dat kan bij ons thuis bijna niet) en dat is natuurlijk ook niet goed voor de trailer...
Nu wil ze erheen rijden, maar het is wel ver (ong. 1 uur rijden) en dan moet ze nog een proefje rijden en dan weer terug.
Dat is natuurlijk ook niet goed voor die pony (is een schraal ding) en vind het toch ergers wel sneu dat ze dan moet afzeggen, maar wij zijn geen taxi.
Ze heeft al aangeboden om tegen een vergoeding met ons mee te kunnen rijden, maar daar gaat het ons pap niet om, want ik moet om 10 voor half 11 dit weekend en dan kan hij mooi optijd thuis zijn zodat hij nog iets anders kan doen.
Pfff ik weet het niet meer...

Groetjes Anne!

Edit; het is toch zeker wel ong. een uur om als we haar gaan halen en weer thuis brengen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:32

tja, als je het beloofd hebt, je weet toch waar haar pony staat, had je niet eerder kunnen bedenken dat dat om rijden is?
kan ze niet de extra km`s betalen en nu eenmalig mee laten rijden?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:32

ik zou haar gewoon mee laten rijden.
haar aanbod om te willen betalen vind ik heel netjes.
mischien is het een idee als je aan haar vraagt of ze de trailer schoon wil maken dezelfde dag ?

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:34

tja ik vind zelf dat als je iets afspreekt je het ook hoort na te komen.
je wist dit allemaal van te voren..

dan weet je dus voor de volgende keer dat je het anders moet doen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:35

We wisten niet waar het was, de ene kant van Schijndel reden we er toch langs, maar nu is het aan de andere kant en dat is om..
Dat zou een oplossing kunnen zijn :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:35

Belofte maakt schuld!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:35

Hmm. Als je haar het gezegd dat ze mee mag rijden, kan je het niet maken om af te zeggen, vind ik. Ik zou haar een keer mee laten rijden, en daarna zeggen dat jullie het toch te ver vinden.

Amiigo

Re: Vriendin wil meerijden met trailer, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:36

Even voor de duidelijkheid; ik had gezegt dat ik het zou vragen aan mijn vader, maar het was dus niet zeker.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:36

Zou het zeker voor dit weekend niet meer afzeggen, dat is echt l*llig zo kort van tevoren, ze heeft zich er al helemaal op voorbereid nu en dan ga jij het nog afzeggen.
Ik zou haar voor deze keer laten meerijden tegen betaling, en meteen zeggen dat dit de laatste keer was dat ze mee kan rijden omdat het gewoon te ver om is voor jullie.

Sascho

Re: Vriendin wil meerijden met trailer, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:37

maar als het alleen aan de andere kant van een plaats is kan het toch ook nooit een uur om rijden zijn?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:39

Zo'n wedstrijd weet je toch al een hele tijd van te voren waar wat is? Denk ik dan.. Het is dan nu banketstaaf om dan toch nog te zeggen dat ze niet mee mag rijden terwijl ze wel al heeft betaald voor de wedstrijd.

Maar je vader wist toch wel eerder dan nu dat hij het misschien niet wou?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:39

mischien dat ze laden erbij rekend?
bijv 15 rijden + 15 min laden = 30 min x 2 is een uur

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:39

Heen en terug wel :) Anders konden we meteen de snelweg op, en haar pony laad niet altijd gemakkelijk dus als die niet wil... :))

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:40

Michellkuh schreef:
Zo'n wedstrijd weet je toch al een hele tijd van te voren waar wat is? Denk ik dan.. Het is dan nu banketstaaf om dan toch nog te zeggen dat ze niet mee mag rijden terwijl ze wel al heeft betaald voor de wedstrijd.

Maar je vader wist toch wel eerder dan nu dat hij het misschien niet wou?

Ze stond op de reservelijst, maar ze is dus gemaild dat ze nog mee kon rijdne, dus heb het gister gevraagd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:41

Ik begrijp dat je vader moet rijden?
Dan lijkt hij me degene die beslist.
Zowel je vriendin als jij zijn van je vaders wil afhankelijk bij deze kwestie.
Als je vader heeft gezegd dat hij niet wil, dan lijkt me dat jij je hoofd er niet meer over hoeft te breken.
De uitkomst is dan toch duidelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:45

Goh is Schijndel afgelopen nacht zó gegroeid dat de andere kant van het dorp ineens een uur om is?

Lekkere vriendin ben je. Een man een man, een woord een woord.
En nu niet van de flauwe excuses gaan aanvoeren dat dat beest op de wagen piest, want dat deed 'ie vóór je er achter kwam dat je er voor om moest rijden ook. Zelfde met moeilijk laden. Ze staat niet bij jou op stal dus die tijd WAS je al kwijt.

Als ik die vriendin was en k zag dit topic, dan hoefde ik al niet meer mee... :n

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:47

Tsja, ik zou er niet aan beginnen. Als je vader het niet wilt.. Misschien verwacht ze dat jullie het dan vaker doen!
Je kan je niet inschrijven voor een wedstrijd als je geen vervoer hebt.

Je bent niks verplicht dus als je er tegen op ziet, niks moet.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 11-01-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:48

In het uiterste geval, als je vader het niet wil, kan je haar dan niet ophalen, dat ze na de wedstrijd vanaf jouw huis/stal naar haar huis/stal rijdt? Dan kan je vader gewoon op tijd zijn ding doen en hoeft het paard van je vriendin niet moe op wedstrijd. Over de terugweg kan ze zo lang doen als ze wil, dus hoeft ze hem ook niet uit te putten.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:49

ik zit hier ook al hoofd krabbend achter de pc hoor. :n
ik kan me ook niet voorstellen dat het zoveel extra tijd kost.
naar mijn weten is schijndel heel klein.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:49

Jouw vader rijdt en als hij geen zin heeft om haar op te halen dan is het einde verhaal denk ik. Lees trouwens dat je tegen haar gezegd hebt dat je het zou vragen, nou je hebt het gevraagd en het kan niet. Snap niet zo goed dat iedereen hier zegt dat je dat niet kan maken :=

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:49

Pistasche schreef:
Tsja, ik zou er niet aan beginnen. Als je vader het niet wilt.. Misschien verwacht ze dat jullie het dan vaker doen!

Idd dat zei ik ook al, maar ze zei dat ze tegen die tijd wel vervoer zou hebben :)
Ze rekende dus dat ze met ons mee kon rijden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:50

_Amigo schreef:
Pistasche schreef:

Idd dat zei ik ook al, maar ze zei dat ze tegen die tijd wel vervoer zou hebben :)
Ze rekende dus dat ze met ons mee kon rijden.

Ja en dat vind ik al niet slim van haar. Het is haar verantwoordelijkheid dat ze vervoer heeft. Daar moet ze zelf voor zorgen en als jou vader het niet wilt, hij moet rijden dus hij beslist.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:51

Kiwipitje schreef:
Jouw vader rijdt en als hij geen zin heeft om haar op te halen dan is het einde verhaal denk ik. Lees trouwens dat je tegen haar gezegd hebt dat je het zou vragen, nou je hebt het gevraagd en het kan niet. Snap niet zo goed dat iedereen hier zegt dat je dat niet kan maken :=

wel als je de redenen leest waarom het niet kan :7

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:55

Aprils_joke schreef:
Kiwipitje schreef:

wel als je de redenen leest waarom het niet kan :7

Vind ik wel.. Haar vader moet omrijden, en wachten, en de trailer schoonmaken is nou ook niet echt een pretje.
Hij is niet verantwoordelijk voor het vervoer van dat meisje. Wat de reden dan ook is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:55

Ach die doen er toch niet meer toe als pa zijn tijd liever anders besteedt?