Bang om te falen tijdens wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beesiexx

Bang om te falen tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:31

Hooi allemaal,,

Ik heb echt al heel veel wedstrijden gereden, vooral dressuur wedstrijden.

Deze zondag doe ik weer mee met een officiciele dressuur wedstrijd cat B met een nieuwe pony.
Tijdens de trainingen gaat het echt super en ik ben goed voorbereid. Maar ik ben toch zo bang om hele slechte punten te rijden.
Ik word al zenuwachtig als ik eraan denk. Ik heb nog nooit geen winstpunt gereden en meestal kwam ik thuis met 4 winst van 2 proeven.

Wat doen jullie tegen de zenuwen?? ;(

moonwolf

Re: Bang om te falen tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:16

De druk gewoon wat lager leggen. Je gaat tenslotte met een nieuwe pony. Rij gewoon lekker je proef en gaat het goed, dan is dat mooi meegenomen. Gaat het niet helemaal zoals je had gehoopt, so what!!!

Dan is het in ieder geval een goede training geweest en weet je wat je de volgende keer kan verwachten en waar je aan kan werken.

Het is geen verplichting om altijd maar winsstpunten te halen. Wat is het probleem als je ze eens niet haalt???? Je leven hangt er niet vanaf en je moet er ten aller tijden plezier in houden. Dus leg de lat wat lager en ga gewoon zonder een bepaald doel en zonder verwachting. Dan rij je vaak al stuk ontspannender een kan alles alleen maar meevallen