[EG] Shado ( paledo x tamboerijn)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

[EG] Shado ( paledo x tamboerijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 23:37

Ik ben heel hard opzoek naar het verleden van dit paard.

Naam: Shado
Geslacht: ruin
Stokmaat:+/- 168
Bruin, smal blesje, witte voetjes.

Paard komt bij Janssen van der Hout vandaan. Hij heeft hier 3 dagen gestaan voordat wij hem ophaalde. Zij hebben hem overgenomen van een manegehouder, die het paard weer had overgehouden uit een compromis met een pensionklant wegens niets meer kunnen betalen/onderhouden.

Wanneer je de entingspapieren na kijkt is hij van 1999 tot 2008 correct geënt. Van 2009 is niet geënt en vervolgens is hij 2010 opniew 'dubbel' geënt door een kliniek uit voorschoten. 2011 is gebeurt door Meursing uit hazerswoude-dorp.

Ik ga er dus vanuit dat hij van 1999 tot 2008 bij één en dezelfde eigenaar heeft gewoond, deze heeft hem in 2008 verkocht, paard is 'ergens' geweest in 2009 en in 2010 uiteindelijk om en nabij voorschoten terrecht gekomen. Op het papier (KWPN) staat een niet bestaand adres, met een niet kloppende postcode van degene die hem in 2010 gekocht heeft en wellicht op naam heeft gezet

Heb contact gehad met zijn fokster. Volgens mij een heeeeeeuuule oude dame, welke niet meer wist dat hij daar 'geboren' was. Vader kon ze zich wel heugen. Zij hebben hem naar alle waarschijnlijkheid als veulen zijnde aan hengstenhouderij gebroeders van Manen verkocht nadat hij man ernstig ziek is geworden en uiteindelijk is overleden. Meer wist zij er ook niet van te vertellen.

Ik ben via bokt onder een SA door een persoon benaderd die het paard herkende uit een eerdere post, en aangaf hem bijgereden te hebben. Helaas heb ik nooit meer iets van haar vernomen en reageert ze niet op Pb. Vandaar deze een poging hopend op resultaat.

Graag reactie/pb als je ook daadwerkelijk iets weet of kwijt wil.

Reden via pb

Anonim

Re: [EG] Shado ( paledo x tamboerijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:55

Ik rij in voorschoten op een manege, als je een foto plaatst kan ik vragen aan mensen of ze hem herkennen?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:14

Afbeelding

Hij staat trouwens niet bij het KNHS geregistreerd als zijnde dat hij ooit in de sport heeft gelopen.

Anonim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:49

Ik heb vanavond les daar, zal wel even vragen voor je

Anonim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:51

Ja ik heb een jongen gevonden die hem heeft gereden, maar ik hoor nu van hem dat hij al contact met je heeft.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 01:57

Shayna schreef:
Ja ik heb een jongen gevonden die hem heeft gereden, maar ik hoor nu van hem dat hij al contact met je heeft.

Ik heb contact met niemand. Heb een bericht ontvangen van 'iemand' die hem twee jaar gereden zou hebben, maar zich niet bekend wil maken omdat het hem niet in dank zou worden afgenomen als er eventuele 'dingen' aan het daglicht komen. Het gaat mij ook absoluut niet om de indentiteit van deze persoon, maar om de gezondheid van mijn paard. Door de vage speculaties in combinatie met een voorval afgelopen week, maak ik mij zorgen. De 'iemand' reageert nergens op. Heb jij voor mij een naam en gegevens van jou manege?

Fijn dat je het hebt gecheckt in iedergeval.

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 02:03

Je hebt een PB