Laarzen te krap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Laarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:31

Ik heb vanmiddag nieuwe laarzen binnen gekregen. Heb alles goed op laten meten in de winkel. Heb ze vanmiddag gepast, alleen gaat het dichtgaan wat moeilijk, onder zit alles prima. Alleen boven bij de kuiten zitten ze te strak, ik kan de rits en de knoop nog wel dichtkrijgen. In de winkel hebben ze gezegt dat ik veel moet lopen als ik ze net heb. En traplopen, maar dat gaat een beetje moeilijk, want als ik mijn voet omhoog doe zit de laars tegen de knieholte aan. Maar dat is wel normaal toch? Ze moeten alleen nog wat 'uitzakken'.

Zal ik ze terugsturen en een maat groter nemen of niet?

mohica

Re: Laarzen te krap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:43

normaal hoor dat je ze in het begin niet of nauwelijks toekrijgt ;-) gewoon doorzetten :-) ik zou geen maat groter nemen want dan zouden ze na een tijdje (veel) te groot kunnen worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:08

Laarzen zakken sowieso nog een stukje in, alleen bij laarzen met een rits is dit minder dan laarzen zonder rits.

Maar je hebt ze toch laten opmeten in de winkel?
Dan zou ik de verkopers maar vertrouwen en ze gewoon een flinke tijd inlopen (in huis mee rondlopen, trappen lopen, fietsen, etc).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:09

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:55

Inderdaad gewoon even doorzetten, de laarzen gaan zich vanzelf naar je voeten en kuiten vormen. Het aan en uitdoen gaat na een tijdje vanzelf beter! Succes!

EstherKlaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:37

ik zal het eerst proberen miss moeten ze ingelopen worden

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:38

of even in de vriezer leggen en dan koud aantrekken.
maar idd zeker geen grotere maat kopen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:40

Ik heb vorig jaar nieuwe laarzen gekocht, tijd niet gedragen en krijg nu de rits met geen mogelijkheid dicht, laatste 5 cm gaat gewoon niet... Iemand daar nog tips voor? Zou dat ook nog te verhelpen zijn met inlopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 06:24

spottedponie schreef:
Ik heb vorig jaar nieuwe laarzen gekocht, tijd niet gedragen en krijg nu de rits met geen mogelijkheid dicht, laatste 5 cm gaat gewoon niet... Iemand daar nog tips voor? Zou dat ook nog te verhelpen zijn met inlopen?

Dat ligt eraan om hoeveel centimeters het hier gaat.
Leer rekt een beetje, maar verwacht geen hele centimeters verschil. Misschien een foto om te laten zien hoeveel je tekort komt?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:40

Het gaat echt maar om een een halve cm of zo... denk dat ik ze anders even langs de schoenmaker breng om ze wat op te laten rekken...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:43

Oei... ik denk dat het uitlopen wordt!
Ik heb onlangs ook nieuwe laarzen gekocht en het uitlopen heb ik even gelaten voor wat het is, nadat ik de laatste keer de linker met geen mogelijkheid uit kreeg (en vriendlief maar sjorren en sjorren).
Heb bij de schoenmaker leren inleghakjes gehaald tegen de pijn in mijn knieholtes, maar ik krijg een beetje paniek van het moeilijke uit krijgen :o Heb ze dus ook nog niet aan gehad met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:23

spottedponie schreef:
Het gaat echt maar om een een halve cm of zo... denk dat ik ze anders even langs de schoenmaker breng om ze wat op te laten rekken...

Moet geen probleem zijn ook al zit er een rits in de laarzen.
Schoenmaker moet dit zo op kunnen lossen.

Succes