Paar vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esry

Paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:48

Ik wil de mensen die een eigen paard hebben graag wat vraagjes stellen;

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg?

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz)

Verzekeren jullie je paard/pony ook?

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat?

Alvast bedankt! ;)

Anoniem

Re: Paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:04

Ik verplaats dit topic naar TAO gezien het hier gaat over het houden van een eigen paard.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:05

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 12 :))

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) Ik deel hem, dus mn moeder betaalt de helft!

Verzekeren jullie je paard/pony ook? Jaa!

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? zo op het gymnasium, met aardig veel huiswerk, lukt het nog steeds gewoon als je goed blijft plannen!

x :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:07

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 12

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) niets

Verzekeren jullie je paard/pony ook? Niet tegen ziektekosten, wel de (hier) verplichte aansprakelijkheidsverzekering

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? Vanaf mijn 18e hebben ouders paard niet meer betaald en heb ik de volledige kosten overgenomen.

Beaukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:10

11

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz)
Mijn ouders betalen alles, maar ik draag bij in de kosten door 2 krantenwijkjes (vrnl voor extra lessen en als ik extra spullen nodig heb)

Ja, onze pony was verzekerd toen we hem kochten; we hebben de verzekering overgenomen.

Ik zit in de brugklas van het gymnasium, met aardig veel huiswerk, maar als ik goed plan kan ik toch iedere dag naar mijn pony en kan ik gem. 5x per week rijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:35

18
alles zelf betalen
toen wel, nu niet meer ivm de steeds ongunstig wordende voorwaarden (duurder en minder uitkeren)
ik was destijd blij dat ik niet meer op school zat, vind het niet ideaal te combineren.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:49

25
Ik betaal alles zelf
Nee, geen verzekering, wel een spaarpot
Niet van toepassing

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:01

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 8

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) Niks, totdat ikzelf ging werken.

Verzekeren jullie je paard/pony ook? Nee. Wel gedaan, maar is de grootste onzin. Het meeste wordt toch niet vergoed.

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat?Hulp van familie

Alvast bedankt! ;) Graag gedaan ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:44

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht? 26
Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) Alles
Verzekeren jullie je paard/pony ook? Verzekering zet ik stop
Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? goed plannen

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:58

Esstherm schreef:

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? pony's 9a 10 jaar,verkocht toen ik 17 jaar was, paard 17 jaar

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz)pony's hebben we gekregen , zadel, dierenarts,... betaalde mijn ouders dingen die ik wou maar niet echt nodig waren moest ik zelf betalen. Nu heb ik een paard, het paard heb ik zelf betaald,zadel enzo ook. hij staat bij ons thuis, stalletje, rijbak heb ik niet moeten betalen, ook de dierentarts en hoefsmid moet ik niet betalen, de les betaal ik wel zelf. Ik doe weekendwerk op vrijdagavond en zondag ook zaterdag soms. Ik zit nog op school in het 6de jaar ik heb nog andere hobby's en ik blijf het met veel plezier volhouden al is het soms wel zwaar!! ik moet zelf voor al de verzorging zorgen zoals stal uitmesten en dergelijke ...

Verzekeren jullie je paard/pony ook?ja hij is verzekerd, dit was voor mij persoonlijk niet nodig maar mijn ouders hebben het toch gedaan en betaald al maar goed ook ;)

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? Ik zit volop met het studeren, ik moet soms wel dingen afzeggen omdat ik eens geen tijd of zin heb en het zwaar heb op school. (ik ga voor onderwijs) Je moet echt wel zin hebben in een paard voor je het aanschaft om het vol te kunnen houden!

Alvast bedankt! ;)
heel graag gedaan :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:01

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 10

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) niets

Verzekeren jullie je paard/pony ook? ja

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? Mijn moeder en broer doen Abel ook dus ik hoef niet elke dag heen

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 17:26

allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie's :o dit help mij zeker!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:06

Ik was 8

Niets, tegenwoordig betaal ik de hoefsmid en heb deze maand toevallig stalgeld betaald

Ja

Ik studeer niet maar mocht ik ooit nog terug naar school gaan/full time baan en geen tijd hebben om elke dag te gaan, neem ik een verzorgster.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:09

14
niks, ik kreeg (bijv) 1 dekje, wil ik er meerdere dan moet ik dat zelf betalen, zelfde met hoofdstellen en alle andere spullen. kijk is mijn hoofdstel echt kaduukkaduuk dan is het anders, als dat ik een leuke zie hange die ik wil hebben ondanks me oude nog goed is.

ja :j
makkie! ik heb ook op het mbo geen huiswerk. dus heb heel de avond vrij :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:46

Ik was 14, heb zelf een deel van de aanschafprijs betaalt en alle spullen. De stallingskosten, hoefsmid en eten deden mijn ouders in het begin voor het grootste deel (als ik geld had gaf ik het maar was lang niet genoeg) nu verdien ik meer en betaal ik dus ook meer.

Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar spaar voor als er iets is.

Ik zit nu in het eerste jaar van een hbo, en heb bewust gekozen voor een studie bij mij in de buurt. Ik heb zelfs meer tijd als op de middelbare school aangezien ik toen 20 km naar school moest fietsen en nu 20 minuten met de trein :P
Ik ben er dus elke dag.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:48

Esstherm schreef:

10 toen ik mijn eerste pony kreeg.

Pony stond thuis, mijn ouders betaalde alles qua verzorging, ik de rest. Nu betaal ik alles zelf voor 3 pony's.

Nee

Gewoon je tijd wat beter indelen.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:53

15

Paard en trick zadel, hoofdstellen, borstels etc. zelf betalen, stallingskosten gaat een deel van m'n kleedgeld af, de rest betalen mn ouders :)

Nee

Ik zit nu in 4 VWO, in tussenuren huiswerk maken, alles goed bijhouden, opletten en doorwerken in de les en dan valt het best te doen :j .
Pony gaat meestal voor bij mij, huiswerk kan ook nog in de bus, voor school, in pauzes en dus tussenuren :+

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:12

24, Ik kreeg haar... afdankertje om het even recht voor zijn raap te zeggen.

Ze staat aan huis, dus stallings kosten vallen weg, de rest natuurlijk wel.
De mest afvoer komt daar weer bij :\ en het huren van een binnenbak, etc.

Nee, de verzekering had haar sowieso nooit opgenomen, ik heb een extra spaarrekening voor de paardjes

Ik heb gewacht totdat ik klaar was met mijn studie en een huisje had.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:17

Ik was toen ik mijn eerste pony kreeg 8 jaar. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag
Mijn moeder betaalde alles. Maar idd stalling, dierenarts (wormkuur enz.) De hoefsmid.. En die noodzakelijke dingen.

Ja zeker. Ik heb der niet zo'n zin in dat me paardje tegen een auto trapt en wij dat mogen gaan betalen enz.

Ik studeer nog niet. Kben pas 11. :)

Lisa_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:06

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 14

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) deel aan de stallingskosten. bij mij op stal kost het €300,- moet 100,- zelf betalen.

Verzekeren jullie je paard/pony ook?jaaaaa!

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? ik ga studeren in leiden vlak bij waar k nu woon, heb goed geinformeerd over lesrooster en lesuren. hoe en wat ik heb gehoord komt t goed uit.

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:06

Surprise_Boy schreef:
15

Paard en trick zadel, hoofdstellen, borstels etc. zelf betalen, stallingskosten gaat een deel van m'n kleedgeld af, de rest betalen mn ouders :)

Nee

Ik zit nu in 4 VWO, in tussenuren huiswerk maken, alles goed bijhouden, opletten en doorwerken in de les en dan valt het best te doen :j .
Pony gaat meestal voor bij mij, huiswerk kan ook nog in de bus, voor school, in pauzes en dus tussenuren :+

dat huiswerk ken ik nog ergens van :o al de tijd volzetten wanneer je toch niets te doen hebt in school ;)

kez2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:06

Surprise_Boy schreef:
15

Nee

dat huiswerk ken ik nog ergens van :o al de tijd volzetten wanneer je toch niets te doen hebt in school ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:16

Esstherm schreef:

Alvast bedankt! ;)

Ik was amper 7 jaar.
Eerst betaalden mijn ouders alles, nu betaal ik zelf alles
Ik heb geen paardenverzekering.

Toen ik ging studeren ging dat best goed, had nog wel tijd over om mijn paard te verzorgen.

steefxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:04

pony, 10 jaar

mijn pony, de rest betalen mijn ouders.

ja zeker, ik ben heel zuinig op mijn paartie!

nee, ik studeer niet. maar ik denk dat er best tijd vrij te maken valt hoor! maar 2 uur per dag

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:11

Hoe oud was je toen je je eerste paard/pony kocht/kreeg? 19, zelf gekocht

Wat moest je zelf allemaal betalen? (stallings kosten, dierenarts, hoefsmid enz) Alles

Verzekeren jullie je paard/pony ook? Nee, daarvoor vond ik die te weinig waard en daarbij kan je dat bedrag beter zelf opzij zetten.

Degenen die ook gingen studeren hoe ging dat? Dat was erg lastig, ik had mijn school ver weg zitten en dat viel niet altijd goed te combineren met een eigen paard. Gelukkig zat mensen die me wilden helpen.