welke terreinwagens vallen onder: bestelwagen (belasting)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

welke terreinwagens vallen onder: bestelwagen (belasting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 16:39

kan iemand mij vertellen welke terrein wagens er onder de noemer bestelwagen vallen van de belastingdienst??
Ik hoor t graag van jullie!!

groetjes kim

PBA_

Re: welke terreinwagens vallen onder: bestelwagen (belasting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:26

Ik denk dat je bedoeld zodat je minder belasting betaald? Met een "grijs" kenteken kan je alleen lager zitten in de belasting als je een bedrijf hebt. (ik weet niet of het al genoeg is als je je hebt ingeschreven bij de kamer van koophandel.)

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:12

In principe kan bijna iedere terreinwagen grijs kenteken zijn.
De pick-up versies zijn eigenlijk allemaal grijs kenteken.
En van een vierdeurs auto kun je door de auto om te laten bouwen (= achterbank eruit, en tussenschot erin e.d.) ook een grijs kenteken maken. Sommige aangeboden auto's zijn dan ook reeds omgebouwd.

Voorwaarde voor grijs kenteken is met name de laadruimte, en deze moet dan aan bepaalde afmetingen voldoen.

Alleen ingeschreven staan bij de KvK is niet voldoende:

Citaat:
De ondernemer moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden: hij moet ondernemer zijn voor de omzetbelasting en de bestelauto moet op naam van de rechtspersoon of de eigenaar van het bedrijf staan. Ook moet jaarlijks meer dan tien procent van de kilometers die de bestelbus maakt, voor de onderneming worden gereden.

Bron: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1439

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:25

Elke terreinauto waarvan het kenteken met een V begint :)*

In aanvulling op de opmerking van stefanvi: Ook als particulier kan je voordeliger op "grijs" kenteken rijden, je betaald namelijk geen provinciale opcenten.
Zie http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... belasting/ even invullen en je ziet de verschillende mogelijkheden en bedragen......

kim1207

Re: welke terreinwagens vallen onder: bestelwagen (belasting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 09:16

Thanks, ik voldoe aan de voorwaarden hoor, alleen moet / wil ik n auto of bus om mn trailer van 2500kg te trekken!!