Merrie (bijna) altijd hengstig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frieslover88

Merrie (bijna) altijd hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 15:28

Hallo allemaal,

Ik rij een friese merrie die (bijna) altijd hengstig is.
Op zich merk je het niet echt aan haar, maar zodra je haar bij de andere paarden zet, gaat ze meteen staan pissen.
Af en toe is het even een weekje rustig, maar daarna begint ze weer.
Heb je net haar staart gewassen, halve week later kun je weer ;)

Ze word in maart 7 & heeft (nog) geen veulens gehad.
Is dit normaal?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

annibel

Re: Merrie (bijna) altijd hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:33

Heeft mijn welsh merrie van 11 jaar ook! Dit is het eerste jaar dat ze het heeft, heel raar.. Verder merk je er inderdaad niks aan, ze heeft nu druppels van de DA maar het helpt allemaal niks..

Ben ook heel benieuwd wat het kan zijn..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:41

mijn verzorgpaardje is het ook erg veel vind ik. is het net geweest en nog geen 2 weken later begint het weer. Ze is opzich ook wel vrij lief alleen toch in dr hele doen en laten iets dwarser en nerveuzer op die momenten.

floosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:07

Mijn merrie had hier ook last van en achteraf bleek het van het voer te zijn, ik ben toen ander voer gaan geven en toen is het echt heel veel minder geworden! Ik heb toen ook een tijd foenegriek bijgevoerd en achteraf bleek dat dat juist hengstig opwekkend was en hiermee ben ik ook gestopt. Denk dat het ook gewoon aan het type paard ligt, het gaat er bij mijn merrie nooit helemaal uit zo gauw er een nieuw paard in de wei stapt ( merrie of ruin!) wordt ze hengstig..

Dilan1993

Re: Merrie (bijna) altijd hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:21

Misschien even een DA erbij halen. Kan komen van verkeerd voer, of de hormoohuishouding is niet helemaal rustig.

Maar kan volges mij even goed zijn dat er niks aan te doen is, e het gewoon een lastig iets is.