Feedback van jury tussen de proeven door ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Feedback van jury tussen de proeven door ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:14

Afgelopen zondag heb ik gestart in Bakkeveen. In de B kregen alle combinaties na hun 1e proef feedback van de jury voor ze hun 2e proef begonnen, alle combinaties, behalve 1. Ik dus..

Helaas was de jury gelijk na de laate proef verdwenen ( ik dacht dat ze minimaal een half uur na de uitslag moeten blijven voor eventuele fouten op het protocol of vragen van de ruiters ? ) Ik hoorde later dat mijn vader het secretariaat nog had gevraagd hoe het zat dat iedereen feedback kreeg behalve ik. Volgens hen was dit willekeurig.

Er waren een aantal paarden die in de eerste proef wat kijkerig waren of wat springerig waren, prima dat je dan even feedback geeft, fijn juist voor die ruiters. Maar om nou 1 ruiter geen feedback te geven vind ik raar. Ik had feedback ook fijn gevonden voor de 2e proef.

Ik kan er niks meer aan veranderen, en had 2 winstpunten plus 2 2e plaatsen, dus was dik tevreden. Maar was toch even benieuwd of jullie hier bekend mee zijn en of er meer juryleden zijn die dit doen en wat dan de reden is ?

Ashley5760

Re: Feedback van jury tussen de proeven door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:20

Ik ken ook juryleden (met name in de B/L1) die dit doen en denk dat dit erg goed is, zeker als je nog een 2e proef bij dezelfde jury moet rijden.
Die feedback is geen verschil van 170punten en 2e proef 190 punten ;).
Maar soms heb je er als ruiter net even wat meer vertrouwen door oid. Of gewoon tips op de lange termijn van let daar op in training. Denk dat het heel goed is, alleen tja als iedereen het krijgt geef het die laatste dan ook zou ik zeggen :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:24

Ik maakte van het weekend mee bij de B ruiters (ik moest iemand voorlezen) dat een ruiter bij de jury werd geroepen.. ze maakte zaag-gebaren en toen zo'n "afgelopen nu!" gebaar dus ik dacht oh die krijgt op haar donder.. (ze was heeeeeeeeeeeeel onrustig in de mond ook)

Er reden een paar hele nette combinaties voorbij met een paar kleine foutjes maar wel met ontspannen paardjes.. die hadden echt hele slechte punten en mw. Zaag was nummer 1 en haar vriendin nummer 2 :+

Hoorde later van het secretariaat dat dat een bekende van haar was.. van de 30 proeven zijn er alleen door de 2 bekenden van de jury winst gereden :')

Degene die ik voorlas had in 1 proef 164 punten met als commentaar van jury: "Verder heel keurig gereden!"

_-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( :x Het zal wel _O- We waren zelf erg tevreden dat haar puppy op zijn 1e wedstrijdje zo braaf was <3

Zou het overigens wel erg leuk vinden als het vaker gebeurd dat er tussen de proeven feedback gegeven wordt.. lijkt me erg leerzaam! Jammer dat jij geen feedback gekregen hebt..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:56

colette_007 schreef:
Ik ken ook juryleden (met name in de B/L1) die dit doen en denk dat dit erg goed is, zeker als je nog een 2e proef bij dezelfde jury moet rijden.
Die feedback is geen verschil van 170punten en 2e proef 190 punten ;).

Tjah dat was dus wel het geval, was een ruiter die had eerste proef 178 en 2e was ze eerste met 196...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:58

Oke := nouja tenzij er een wonder is gebeurd haha....
Alhoewel als je bv door zagen veeel storing hebt en daardoor 178, en de tweede proef gewoon stopt waardoor heel het beeld rustiger en netter word, zou het opzich in theorie wel kunnen :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:50

Ik ken ook een jury die het doet. Ik vind het wel fijn :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:00

Ik ben dit ook tegengekomen en ik vond het eigenlijk niet echt tof. Of iedereen, of niemand. Ik voelde me echt bar banketstaaf dat ik als enige geen commentaar kreeg. Daarbij eindigde ik ook nog als laatste, net alsof de jury dacht 'daar valt toch niks meer van te maken'. Is misschien helemaal niet het geval maar het voelt heel stom om als enige geen feedback te krijgen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:55

Nou dat had ik dus ook, ik zat echt naar het raampje te loeren van kom maar op :D Maar werd gewoon genegeerd. De andere ruiters kregen ook allemaal gelijk hun punten te horen. Ik moest wachten op het protocol :( Ik dacht eerst nog mijn proef ging misschien goed genoeg om geen feedback te geven. Maar de ruiter die 3e en 1e werd heeft ook commetaar gekregen. Dus dat was het ook niet..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:33

Maar inderdaad wel iedereen of helemaal niemand.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:34

Ik heb wel eens feedback gekregen, alleen toen had ik bij de 2e proef een andere jury.

Was in het M2 en de grond was erg drassig.
Heb toen de tip gekregen om iets meer voorwaarts te galloperen dan normaal, omdat verzameld, en door de drassige grond het soms leek alsof mijn paard niet helemaal fijn in takt liep.

De 2e proef (andere jury) heb ik toen iets meer voorwaarts gereden.

Maar inderdaad, of iedereen, of niemand. Dat is wel het eerlijkst.
Hoewel ik mijn geval lag het dan misschien weer net iets anders...

Ik was in ieder geval erg blij met de tip!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:12

Monster_tos schreef:
Afgelopen zondag heb ik gestart in Bakkeveen. In de B kregen alle combinaties na hun 1e proef feedback van de jury voor ze hun 2e proef begonnen, alle combinaties, behalve 1. Ik dus..

Helaas was de jury gelijk na de laate proef verdwenen ( ik dacht dat ze minimaal een half uur na de uitslag moeten blijven voor eventuele fouten op het protocol of vragen van de ruiters ? ) Ik hoorde later dat mijn vader het secretariaat nog had gevraagd hoe het zat dat iedereen feedback kreeg behalve ik. Volgens hen was dit willekeurig.

Er waren een aantal paarden die in de eerste proef wat kijkerig waren of wat springerig waren, prima dat je dan even feedback geeft, fijn juist voor die ruiters. Maar om nou 1 ruiter geen feedback te geven vind ik raar. Ik had feedback ook fijn gevonden voor de 2e proef.

Ik kan er niks meer aan veranderen, en had 2 winstpunten plus 2 2e plaatsen, dus was dik tevreden. Maar was toch even benieuwd of jullie hier bekend mee zijn en of er meer juryleden zijn die dit doen en wat dan de reden is ?

Ik zou het fijn vinden als je even het goede verhaal er neer zet en niet een half verhaal! aangezien ik jou jury ben geweest!
Ik heb namelijk niet alle ruiters voorzien van feedback zoals jij hier boven beschrijft. Als je dingen op bokt neerzet, zet er dan wel het goede verhaal neer en niet een half verhaal!
Aangezien alle ruiters zondag bij mij 2 proeven reden heb ik de mensen die 'slechte' proeven hebben gereden voorzien van feedback idd. Waarom zou ik een ruiter 2 slechte proeven laten rijden?? Startgeld word duur betaald en als ik een ruiter wel even opweg kan helpen met goede tips dan doe ik dat idd! Als jij geen feedback hebt gehad, heb je een goede proef gereden en dan heb je ook een winstpunt punt gehad en dan ben je ook niet voor niks 2e geworden! Veel B ruiters beginnen net in Januari, ik kan dingen op een coupons of A4 schrijven maar ik kan ook even feedback geven naar de proef en dan kan de ruiter gewoon reageren. Veel ruiters zijn erg zenuachtig en maken dan onnodige fouten in een proef. Mijn ervaring is als ik een groep heb waarbij ik elke ruiter 2x moet beoordelen en de ruiter even opweg help als ze geen nette 1e proef rijden ze wel een betere 2e proef rijden. En natijd ben ik nog een poos in de kantine geweest en als jij 2e was zoals je beschrijft heb dab ben je denk ik Sanne H. of niet? In dat geval ben je als 13e en 14e combinatie gestart en heb je genoeg tijd gehad om mij aan te spreken want ik heb tussen de proeven door vaak genoeg langere tijd (meer dan 10min.) moeten wachten. Na tijd ben ik ook nog een poos in de kantine geweest en het secretariaat vond het geen probleem dat ik ging.

Mocht ik je een volgende keer treffen in de ring zal ik je voorzien van feedback.(dat is dan niet negatief bedoeld)
Laatst bijgewerkt door Martine op 16-01-12 14:45, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Vet en cursief tekst verwijderd

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:21

Monster_tos schreef:
Nou dat had ik dus ook, ik zat echt naar het raampje te loeren van kom maar op :D Maar werd gewoon genegeerd. De andere ruiters kregen ook allemaal gelijk hun punten te horen. Ik moest wachten op het protocol :( Ik dacht eerst nog mijn proef ging misschien goed genoeg om geen feedback te geven. Maar de ruiter die 3e en 1e werd heeft ook commetaar gekregen. Dus dat was het ook niet..

Je bent niet genegeerd, je bent gewoon doorgereden naar A en de ring uitgegaan. Je bent niet blijven staan maar gewoon verder gaan rijden.. Vind prima hoor dat je wilt klagen op Bokt, maar je bent zelf doorgereden en niet stil blijven staan bij het raam
Laatst bijgewerkt door Martine op 16-01-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte opmaak verwijderd

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:34

De ruiters die ik voor mij heb zien starten kregen feedback, net als de ruiters na mij. Ik heb 1 of 2 combinaties niet zien rijden. Dus dan zouden die geen feedback hebben gehad? Ik geef ook aan dat ik het heel fijn vind als een jury commentaar geeft als een proef niet goed gaat. Maar ik ben dus een ruiter die voor het eerst starte in de B, en dus vol zenuwen. En ik werd er zenuwachtig van dat ik geen commentaar kreeg! De ruiter voor mij kreeg haar punten ook gelijk, en dat had ik natuurlijk ook wel willen hebben.
Ik heb bijna gelijk na de laatste combinatie aan het secreteriaat gevraagd waar de jury was, helaas was je toen al weg.
Commentaar vind ik goed, maar mischien kun je er volgend keer rekening mee houden dat het heel vervelend is als er 1 of 2 combinatie's zijn die je geen feedback geeft. En als je punten gelijk door geeft, geef ze dan aan iedereen door. Ik snap dat jureren niet makkelijk is, en ben zeker blij dat je er was! Zonder jury geen wedstrijd :) Wil hier alleen even mee aangeven hoe het voor de ruiter voelt.

Ik heb nog 3 rondjes gereden om te kijken of je nog wat ging zeggen, en ben dus niet gelijk de bak uitgegaan!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:40

Er zijn zoveel ruiters die een extra rondje rijden voor ze de ring uit gaan.. Als je zelf graag wat wilt horen moet je zelf ook duidelijk zijn, jij bent gewoon blijven rijden en niet bij het raam gaan stil staan... Als je duidelijkheid wilt, moet je die zelf ook creeeren. En Vaak is mijn schrijfster nog aan het schrijven en heb ik de punten zelf ook nog niet gezien.. Mocht ik die wel hebben en ik ben bezig met de feedback kunnen ze die ook gewoon van mij krijgen, daar doe ik iid niet zo moeilijk over..

Ik rij zelf ook wedstrijden en er zijn genoeg jury's die de punten tussendoor geven als ze ze hebben.. er zijn genoeg juryleden die de 'mindere' ruiters een tip meegeven om een volgende proef wel goed te rijden..
misschien kan je het zelf ook wat positiever bekijken.. jij reed goed, je hebt geen commentaar gehad dus je reed een correcte proef. Slechte dingen liggen niet altijd aan een jury, maar dat is altijd wel wat het eerste door de ruiters word geroepen. Wees gewoon zelf ook duidelijk de volgende keer

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 06:57

Ik was ook bij die wedstrijd en heb de jury zelf nog zien praten met de moeder van de laatste combinatie, de combinatie zelf was bezig met haar paard op de trailer te krijgen. Dus in de tijd dat de laatste combinatie uit de ring was en aan het uitstappen was heeft de jury sowieso in de kantine gezeten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:33

De keer dat ik in Bakkeveen wedstrijd gereden heb, kreeg de combinatie voor mij ook feedback over haar proef voordat ze haar 2e proef ging rijden. Ik had dus ook iets van: oh, misschien krijg ik dat ook wel! Maar nee, wat dus volgens de jury niet nodig was want we behaalden een 2e en een 1e prijs. :)

Als ik de post van de jury lees en die van de TS wordt dit een ''welles nietes'' verhaal.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 08:54

Nee hoor, daar heb ik helemaal geen zin in :) Ik heb mijn mening gegeven, en de jury ook. En daarmee lijkt het mij afgehandeld.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:13

Ik denk dat het punt zo wel duidelijk is..
Het is makkelijk ergens commentaar neer te gaan zetten.. maar soms is het beter om even verder te kijken voor je ergens een half verhaal neerzet.

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 02:12

Als eerste vind ik het heel goed als juryleden dit doen! Wat ik me afvraag is hoe je weet dat iedereen feedback heeft gekregen? Het lijkt me niet dat jij/je vader elke mogelijke combinatie die dag heeft gezien (A)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:30

Toevallig wel, aangezien er maar 11 combinaties waren was dat niet zo moeilijk.