Ik ben op zoek naar een andere 1,5 paards trailer, maar ik weet niet zo goed waar ik nu goed aan doe, en waar ik moet beginnen met zoeken

De trailer zal dag en nacht buiten komen te staan, dus ik wil in ieder geval geen houten trailer meer.
Nu zie ik op internet ook trailers waarvan het materiaal bestaat uit 'hout met een kunststof toplaag', ook wel CPL genoemd geloof ik.
Hoe houdt dit materiaal zich wanneer een trailer altijd buiten staat? Is de kans op rotten van het hout een stuk kleiner door die kunststof toplaag, of is dit ook geen goede keuze?
Ik zit ook een beetje te zoeken tussen de polyester trailers. Nu is het wel zo dat ik een trailer zoek met een max. gewicht van 1450 (of lager), gezien ik deze met B-rijbewijs trek. Hoe zit dat dan met polyester trailers, zijn deze er ook in max gewichten van bijvoorbeeld 1300kg, of zijn polyester trailers sowieso een stuk zwaarder?
Tenslotte is de prijs ook wel van belang... Ik ben niet op zoek naar een nieuwe trailer, maar gewoon een niet te oude en goede occasion.
Mijn budget ligt zo rond de 3500 euro. Mag toch aannemen dat daar best een degelijke trailer voor te kopen is.
Wat zouden jullie doen qua materiaalkeuze van de trailer, en weten jullie adressen of websites van trailerdealers met leuke occasions (liefst in de buurt van ZH, maar alles is welkom)?
Gr, Shaar