2 proeven gelijk achter elkaar rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

2 proeven gelijk achter elkaar rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:21

Hallo allemaal,

Ik heb morgen wedstrijd waarbij ik 2 proeven achter elkaar moet rijden. Wat verwacht de jury dan van je ?
Normaal stap ik na het groeten met lange teugel weg en de baan uit. Maar hoeveel tijd heb ik nu voor dat de 2e proef begint ? Kan ik rustig even een rondje stappen aan een lange teugel of moet ik gelijk door ?

Als ik mijn paard lange teugel laat stappen en ik pak haar weer op moet ik haar wel even een rondje weer echt bij de les krijgen, anders word niks. Heb je daar tijd voor ? En wat als ik na het groeten van proef 1 haar niet lange teugel geef, maar haar er gelijk bij hou zodat we gelijk proef 2 in kunnen, word je daar ook op afgestraft ?

Ingewikkeld!

kleinvosje

Re: 2 proeven gelijk achter elkaar rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:23

Je kunt vaak best even een langere teugel geven, zodat de jury de tijd krijgt je eindcijfers van de 1e proef te noteren. Normaal gesproken zou de ene combi de ring uit moeten en de andere erin, dus die tijd kun je gewoon nemen hoor! De jury snapt ook wel dat je heel even op adem wilt komen na de eerste proef!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:26

Daar krijg je wel de tijd voor hoor, ik moet ook bijna altijd 2 proeven achter elkaar.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:26

ik geef mijn paard altijd meteen lange teugels na de proef, en wanneer de jury het seintje geeft dat ik weer mag starten, pak ik de teugels weer op maat en rijd ik nog even een rondje voordat ik begin :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:27

Ingewikkeld? Dit is toch iedere buitenwedstrijd zo? Vaak heb je wel een paar minuten om even rond te stappen, want idd, de proef van de vorige combi moet nog geteld worden. Ik verwacht wel dat een combinatie in de buurt blijft, heb wel eens dat iemand zijn paard even op scherp wil zetten en dan zit ik een paar minuten te wachten tot er iemand in de baan is. Als iedereen dit doet loopt de boel zo uit..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:29

Relaxed, ze bedoelt waarschijnlijk twee proeven bij dezelfde jury in een binnenbak.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:30

@ Relaxed: Nu ben ik de vorige combinatie zelf en verlaat ik de ring niet. Bij buitenwedstrijden moet je vaak naar een andere ring. Nu moet ik echt letterlijk 2 proeven achter elkaar aan rijden in dezelfde bak met dezelfde jury.

De rest, dankje! Ga gewoon rustig aan doen :)

Edit: Inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:39

Ja dat snap ik, maar je kunt toch gewoon hetzelfde doen als wat je dan doet? De jury moet evengoed jouw punten tellen en je volgende coupon pakken. Kost dus dezelfde tijd, behalve dat jij niet naar een andere ring hoeft.

ME2JES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

Ik zou gewoon lange teugel geven en zeggen dat je even tijd nodig hebt want normaal heb je altijd even 5/10 minutjes

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:28

ME2JES schreef:
Ik zou gewoon lange teugel geven en zeggen dat je even tijd nodig hebt want normaal heb je altijd even 5/10 minutjes

Dara ben ik het ook mee eens. Ik rijd ook wel eens twee proeven achter elkaar, Ik mag dan altijd eventjes zo'n 5-10 minuutjes rond stappen en dan pas aandraven/van and veranderen om de volgende proef te starten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:30

Dat is erg leuk voor ons als jury. Stel je voor dat iedereen dat zou doen, dan loop je gigantisch uit. Is ook niet de bedoeling. Gewoon even een rondje stappen, totdat de jury de punten van de eerste proef af heeft gerond, en dan starten. Zo hoort het, zo is ook het tijdschema. Maar goed, er zijn altijd mensen die meer willen dan dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:43

Ja zo kwam er ook een keer een moeder dr dochter bij me aanmelden. Ik zat de 2e proef te jureren. Ik checkte even of ik de goede coupon had en zei dat ze mocht starten. Nou zegt moeders: 'Mijn dochter geeft wel even aan wanneer ze er klaar voor is' Ik: 'Nou mevrouw, zo werkt het niet, dit is bij deze mijn seintje dat ze moet starten...' ;) Zal wat wezen als iedereen zelf gaat bepalen wanneer hij of zij er klaar voor is :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:45

Je hebt ze ertussen zitten ja, verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:48

Jaa en dan die mensen die je seintje negeren.. Bij mij gaat de tijd dan lopen hoor! En je mag nu -2 geven en dat doe je toch makkelijker dan uitsluiten ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:49

Voorlezers die bewust de verkeerde kant op kijken.., daarom heb ik mijn belletje mee, dan horen ze dat ze moeten beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:51

In de zomer is dat de toeter van mijn auto en in de winter een klop op het raam, word ik dan nog genegeerd dan gaat de tijd lopen :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:52

Toeteren doe ik eigenlijk niet, aangezien niet elk dier daar gecharmeerd van is. Belletje uit het raam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:56

Dat doe ik natuurlijk ook niet als het paard vlak voor mijn auto is, maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een paard op zien reageren :n Belletje is een net zo onverwachts geluid.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 02:44

Was ook zeker niet van plan om 5 tot 10 minuten tijd te nemen. Doe gewoon tot de jury aangeeft dat ik weer mag. Rondje draven en dan maar los!

Liefsyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:27

succes, en hoe is je wedstrijd gegaan?? Lukte het 2x achter elkaar te starten?