Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Luna2 schreef:Ik heb een 1,5 paards trailer gezien, die ik misschien wil gaan kopen.
Nu staat er in de advertentie het volgende: Massa Beladen 1100 Kg dit kan ook weer omhoog naar 1300 Kg
Is het mogelijk om het gewicht van een trailer omhoog te laten keuren? Of zou het kunnen zijn dat het massa beladen gewicht van de trailer eigenlijk 1300 kg, maar dat dit bij de vorige eigenaar is teruggekeurd?
Alvast bedankt.
Duhelo schreef:ik denk dat het laatste van toepassing is, maar ik volg even mee, want heb zelf een trailer van 1200 mtm, die ik later van tijd wil omhoog laten keuren ...
cissy schreef:Dus een teruggekeurde trailer kan wel weer naar zijn oorspronkelijke gewicht maar een trailer die nog origineel is kun je niet omhoog laten keuren.
(en als dat anders is wil ikhet ook graag weten)
ikke schreef:cissy schreef:Dus een teruggekeurde trailer kan wel weer naar zijn oorspronkelijke gewicht maar een trailer die nog origineel is kun je niet omhoog laten keuren.
(en als dat anders is wil ikhet ook graag weten)
Jawel hoor, je kunt ook opkeuren naar een hoger gewicht dan oorspronkelijk op het kenteken stond.
Je moet dan met ontwerptekenen en -berekeningen komen waaruit blijkt dat de trailer het hogere gevraagde gewicht kan hebben. De fabrikant van je trailer kan je aan die informatie helpen.
Een simpeler voorbeeld is de Westfalia Jupiter; die staat vrijwel altijd voor 2000kg op kenteken maar is gebouwd voor 2400kg. Met een simpele verklaring kan de RDW het kenteken omzetten.