de ultieme outdoorlaars gezocht.. mondoni?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

de ultieme outdoorlaars gezocht.. mondoni?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:45

Hey bokkers,

Ik ben een kort meisje met dikke paardrij-kuiten :+ met een paard in een zwembad-weiland... (bijna) dagelijk zak ik tot ver boven mijn enkels weg in de blub op zoek naar mijn vent.. en als hij besluit dat hij liever met zn maten blijft chillen als met de baas mee, wordt ik nog wel eens bijna omver getrokken, omdat ik op mijn tenen loop om geen natte sokken te krijgen, met alle gevolgen van dien..
Oftewel: tijd voor goede, sterke wachterdichte(!!) outdoorlaarzen..

Ik heb smalle enkels en brede kuiten dus zoek eigenlijk driekwart laarzen en geen hele hoge.. die passen namelijk óf niet om mijn kuit óf mijn enkels zwemmen erin waardoor mn voet gaat slippen..

Nu zie ik continue de 'reclame' van de Mondoni laarzen voorbij komen.. Iemand hier ervaring mee?

Voor alle duidelijkheid: Ik wil dus een 3/4 laars, volledig waterdicht, ik hoef er niet mee te rijden, wil wel veel grip in de modder..

Ik hoor graag jullie ervaringen.. Alvast _/-\o_

Marieke_Hks

Re: de ultieme outdoorlaars gezocht.. mondoni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:43

Ik heb zelf ongeveer dezelfde bouw benen als jij en ik heb nu Human Nature laarzen en ik moet zeggen ze bevallen perfect! Mijn paarden staan dag en nacht buiten en de blubber is dus ook erg bekend zoals jij hem beschrijft haha. Bovendien zijn ze heerlijk warm en waterdicht hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:45

Mijn ouders hebben ook Human Nature laarzen,die gaan al lang mee en zijn nog steeds mooi!
Het schijnt ook nog fijn te zijn om mee te rijden,maar die ervaring heb ik (nog) niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:45

Heb ook dikke kuiten en de muckboot.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:46

Geloof dat de Mondoni laarzen niet volledig waterdicht zijn, tot je enkel en daarna niet meer dacht ik.
Ik heb gewoon simpele rubberen laarzen met voering voor in ons prive paardenzwembad. Lekker veel grip en echt waterdicht (en lekkere warme voetjes).

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 13:47

Welke variant hebben jullie in gedachte van de human nature? De muckboot hoor ik goede verhalen over.. maar vind ik echt te prijzig..
Ik ben ook heel benieuwd naar mensen met mondoni ervaringen ivm de prijs..

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:52

Hoorde inderdaad ook mindere dingen over mondoni, met Human Nature heb ik laatste weken paardgereden (mijn echte rijlaarzen zijn gesneuveld snik snik) maar ze rijden ook heeeerlijk.
Enige minpuntje is ofcourse: ze zijn niet goedkoop!
voordeel: ANWB verkoopt ze op dit moment met dikke korting!

ps ik heb deze nu:
http://www.google.nl/imgres?q=human+nat ... 9,r:21,s:0

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 13:55

Marieke.. dank je wel maar dat zijn kinderlaarzen hahaha.. Ik vind het alleen zo'n risico om voor 130+ of ++ kosten laarzen te bestellen waar ik met mijn kuiten gewoon niet in pas.. dus hoe vallen de HN laarzen qua kuit? en zijn daar verschillende maten in? want dat vind ik bij de anwb niet terug... :=

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:01

haha sorry verkeerde foto ;P Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker.
Volgens mij hebben ze geen verschillende kuitmaten maar ze vallen vrij breed. IK heb namelijk al vrij dikke kuiten en pas er zelfs met dikke skisokken nog heel ruim in.
Maar ik snap dat het lastig in te schatten is, zeker met zo'n prijs! Misschien iemand in de omgeving die ze toevallig heeft?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:03

Ik ken niemand die ze heeft.. vandaar op bokt haha.. Zou je mij een plezier willen doen en het breedste deel even meten voor mij? O:) is misschien wel veel gevraagd maar weet dan wel of ik het moet overwegen O:) ??

in de webshop wordt ik steeds doorgelink en vind ik dus geen maatomschrijving.. alleen de kinderlaarzen die je stuurde.. en die vind ik veel mooier als de andere laarzen op de site hahaha..
Laatst bijgewerkt door Rchell op 06-01-12 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:04

ik heb de EJ outdoorlaarzen gekocht. Heb korte beentjes (ben 1.60) en kuitmaat rond 39 cm, dus ook niet zo smal en maat 36 :P ik pas ze in elk geval en ze lopen ghoed :j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:07

Ik heb ze ook en er loopt een topic over deze laars maar als je stevige kuiten hebt en een kleine voetmaat pas je deze laarzen niet dan kan je beter voor een ander model gaan. Heb zelf voetmaat 38 en deze heeft 38 kuitmaat

Onderstaande hebben een grotere kuitmaat
http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/s ... nabey.html

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:09

@ grauwman: welke laars bedoel je? het gaat nl inmiddels over 3 merken haha ( HN, EJ en mondoni) ik heb voetmaat 40.. en 38 kuitmaat ga ik niet redden ;( dus dat gaat em dan niet worden..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:11

Over de human nature laars, heb nu ook de link erin geplakt van het iets bredere model. Maar bij voetmaat 40 wordt volgens mij de kuitmaat ook 40 weet het niet zeker.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:13

ik vind persoonlijk die gespen niets.. + als ik er dan toch mn spaarrekening voor plunder, dan wel laarzen die ik ook echt mooi vind :).. Heb net even gekeken maar mijn oude laarzen hadden ong kuitmaat 46.. dus ben bang dat ik die richting op moet ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:15

Muckboots !

Niet mooi , maar wel heel goed waterdicht , lekker warm , erg fijn voetbed waar je de hele dag comfortabel op rond kunt lopen en je kunt de flexibele schacht ook omvouwen waardoor ze wat korter worden en dus makkelijker aan te trekken zijn.

Ideale dingen !

Ze zijn alleen heel grof en lelijk , maar als het gaat om comfortabel in de wei en stal rondstruinen dan kan niks daar tegenop :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:16

Je kan ze bij lipica laten maken op maat, ben bang dat er geen standaard leren outdoorlaarzen zijn in deze kuitmaat.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:19

@ pmanera: dank je wel maar gaat dan met mijn olifantenvoeten (lees kuiten) ook lukken.. Wil dus eigenlijk 3/4 laarzen, want tot net onder mn knie zijn ze nog wel vrij normaal :p (is maar goed dat ik er zelf om kan lachen :P haha :Y) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:40

De schacht is van rekbaar neopreen (duikpakkenmateriaal) dus ideaal voor klapkuiten :j

Ik heb ook brede kuiten en daarbij dan korte pootjes....is altijd klöte met laarzen , ik ben dan ook geen laarzenliefhebber. Maar die muckboots zijn echt ideaal +:)+

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:43

Oke dan.. Ja ik heb nu ook hele mooie outdoorlaarzen gevonden.. in het model wat ik ook nog eens heel mooi vind.. maar wel met een bepaald prijskaartje :(.. dus ik ga nog even denken.. in verhouding maakt dat de muckboot dan weer voordeliger (ja ja)... Dank je wel voor de info pmarena.. ik ga er ff een nachtje over tukken :) :+

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:47

Als ik jou was zou ik kijken naar wat luxere rubber laarzen, als je er elke dag mee door de modder gaat zijn leren laarzen volgens mij op termijn niet echt handig.

Afbeelding

Zoiets? Tip: als je lid bent van de Rabobank krijg je korting op de Muckboots, dan zijn ze maar 69 ipv 99.

Zelf heb ik rubberen outdoorlaarzen van Aigle, en m'n moeder heeft hele mooie Hunters. Misschien dat je met een beetje zoeken op internet van die merken ook nog wel wat vindt.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:51

Rhys: dank je wel.. dat zijn de muckboots idd.. ik heb geen raboklant.. maar mn vader wel.. dus das een optie.. hoe kan je ze via hen bestellen? Ik hoop alleen dat het met mijn kuiten gaat.. das het voornaamste haha..

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:56

RGBrink schreef:
Marieke.. dank je wel maar dat zijn kinderlaarzen hahaha.. Ik vind het alleen zo'n risico om voor 130+ of ++ kosten laarzen te bestellen waar ik met mijn kuiten gewoon niet in pas.. dus hoe vallen de HN laarzen qua kuit? en zijn daar verschillende maten in? want dat vind ik bij de anwb niet terug... :=

Je kan toch gewoon naar de ANWB winkel gaan? Daar kun je de HN laarzen in ieder geval passen. Bij Divoza kun je Mondoni passen, maar dat moet maar net in de buurt zitten. Overigens kun je laarzen altijd terugsturen als ze niet passen, zeker bij dit soort winkels.
Ik heb zelf outdoorlaarzen van Ariat, bevallen heel goed (maar duurder dan HN), maar ook onze wei is nu meer modderpoel waarin je tot je enkels wegzakt en dan doe ik echt mijn mooie leren laarzen niet aan hoor.. Als ik ze uit de wei ga halen trek ik gewoon mijn oude Dunlop rubberlaarsjes aan.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:10

haha Margje: ja tuurlijk.. dom van mij.. ging er vanuit dat anwb alleen webshop had (ik kom er ook nooit vandaar)..
Maar de muckboots zijn ook zeer interessant.. alleen een vraag voor de gebruikers: ik zie dat er alleen een 39/40 of een 41 bestaat, als ik ze wil hebben: welke moet ik hebben? want ik heb wel echt een 40 voetmaat... :S

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:18

Ik heb die ANWB laarzen, en die zijn ook erg fijn :j ook hiervan pas ik de maat 36 met mijn redelijk brede kuiten.