Aanschaf nieuwe trailer: wat is gebruikelijk? (handelen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Aanschaf nieuwe trailer: wat is gebruikelijk? (handelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:38

Okay, even mijn wellicht wat vage titel verduidelijken:

Binnenkort ga ik kijken bij een drietal trailerverkopers naar mijn toekomstige nieuwe trailer *\o/*
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ook wel een beetje spannend; het wordt namelijk mijn eerste.
(het gaat om een nieuwe trailer, dus geen tweedehands van een particulier)

Wie kan/ wil mij een beetje wegwijs maken in de 'onderhandel-wereld' van de trailerboeren?

Bijvoorbeeld: is onderhandelen gebruikelijk of juist niet?
Zo ja; waarover dan? Prijs/ accessoires/ levertijd/ garantie?
Zijn er zaken waar ik extra op moet letten? Bijkomende kosten bijvoorbeeld?
Misschien zijn er veelvoorkomende tips en trucs die handig zijn om te weten?
Is de ene dealer makkelijker hierin dan de andere?

Bij een grote aanschaf ben ik namelijk wel gewend om een beetje te onderhandelen.
Nee, ik hoef niet het onderste uit de kan, gewoon samen tot een goede deal komen.
Maar omdat ik dus nog totaal onbekend ben in de trailer-wereld is elke tip van harte welkom!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:50

Eerst voor jezelf weten wat je wilt,wil je toch een zadelkast voorin of wil je een zeiltje achterop ipv een harde kap?
Dat zijn dingen die al veel met de prijs doen.

Verder kijk hoe de service is,hoe word jij behandelt? Service kan voor mij betekenen dat ik een koop laat overgaan :o

Garantie is altijd leuk maar let wel op wat er dan niet onder valt...
Ik vond het hartstikke leuk om een trailer op te zoeken helemaal naar mijn smaak,ben er alleen wel ruim 2jr mee bezig geweest.... En gekocht ruim 200km bij mij vandaan := Nog geen moment spijt gehad!

Welke hoek woon je?

Rumpleteaser

Re: Aanschaf nieuwe trailer: wat is gebruikelijk? (handelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:05

@ Dav: dank je wel voor je reactie!

Voor mezelf heb ik precies op een rijtje welke trailer en welke opties. Daar ben ik sinds vorig jaar al mee bezig :=
Het klopt dat opties natuurlijk de prijs opdrijven. Het lijkt mij dat dit zaken zijn waar leuk over onderhandelt kan worden. Is dat bij de gemiddelde trailerboer ook zo?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:22

Ja absoluut! En weglopen wil bij sommige nog wel's helpen....
Die van mij (ook nieuw gekocht) ben ik 3x voor terug gekomen en bijna 800,- eraf met extra garantie erbij en een nep paard.... Zo'n beeld --die ik vervolgens heb weggeven-- _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:24

Rumpleteaser schreef:

Voor mezelf heb ik precies op een rijtje welke trailer en welke opties. Daar ben ik sinds vorig jaar al mee bezig :=
Het klopt dat opties natuurlijk de prijs opdrijven. Het lijkt mij dat dit zaken zijn waar leuk over onderhandelt kan worden. Is dat bij de gemiddelde trailerboer ook zo?

Oh ja? Weet je dat heel zeker? }>
Afbeelding
Dit kost minder dan je denkt, moet je alleen wel in Duitsland gaan halen........
http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe :D

Enne, onderhandelen doe je over alles waar marge in zit, dus zeker over prijzen van nieuwe trailers, zolang je je maar geen gietvloer laat aansmeren.....

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

Waarom geen gietvloer?
Die zit bv standaard in de Weijer trailers (die je zelf ook goed vindt ;))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:20

josie schreef:
Waarom geen gietvloer?

Nope, gietvloer is optioneel, ook bij Weijer.
Als ik tegen meneer Weijer zeg dat ie 'm mag leveren maar zonder gietvloer, dan komt die trailer zonder gietvloer, daar ben ik heel zeker van!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:20

ikke schreef:
Rumpleteaser schreef:

Oh ja? Weet je dat heel zeker? }>
http://rastreadordenoticias.com/wp-cont ... _thumb.jpg
Dit kost minder dan je denkt, moet je alleen wel in Duitsland gaan halen........
http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe :D

Enne, onderhandelen doe je over alles waar marge in zit, dus zeker over prijzen van nieuwe trailers, zolang je je maar geen gietvloer laat aansmeren.....

Oei das wel een hele mooie, staat alleen geen prijs bij?! dus ben benieuwd?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:26

ikke schreef:
josie schreef:
Waarom geen gietvloer?

Als ik tegen meneer Weijer zeg dat ie 'm mag leveren maar zonder gietvloer, dan komt die trailer zonder gietvloer, daar ben ik heel zeker van!

Bij een alu versie zit die er standaard in :D
Maar waarom zou je zo'n vloer niet willen?
Wat is het nadeel? (behalve wat lastiger goed schoon te maken)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:54

josie schreef:
ikke schreef:

Bij een alu versie zit die er standaard in :D
Maar waarom zou je zo'n vloer niet willen?
Wat is het nadeel? (behalve wat lastiger goed schoon te maken)

Gietvloeren komen los. Dat merk jij pas tegen de tijd dat je vloer doorgerot is, met name omdat de vloer, in tegenstelling tot de vloer in mijn trailer, niet gelakt is.
Oh, en laat je niks wijs maken, aluminium is ook niet blij met vocht en gaat even vrolijk rotten en dat merk je nog iets later, namelijk als de gaten erin vallen.

En ook bij die alu vloer (die wil ik al helemaal niet in m'n trailer), levert Weijer 'm zonder gietvloer als ik dat zeg, daar ben ik heel zeker van. Weijer levert namelijk wat de klant wil, niet wat de folder zegt!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:00

Je kunt altijd handelen, als je precies weet welk merk en welke opties je wilt hebben kun je nog een prijs opvragen bij diverse handelaren, dan zit er vast een nette prijs bij die onder de brocure prijs verkocht is.

Let wel op dat het prijsverschil in verschillende merken vaak zit in de materiaalkosten, zo heb je variërende dikte van hout en ook het onderstel moet uit 1 deel bestaan ivm roest/stevigheid.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:04

Eh... even een domme vraag :o? , wat voor vloer dan wel?? -:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:10

tinaaz schreef:
Je kunt altijd handelen, als je precies weet welk merk en welke opties je wilt hebben kun je nog een prijs opvragen bij diverse handelaren, dan zit er vast een nette prijs bij die onder de brocure prijs verkocht is.

Let wel op dat het prijsverschil in verschillende merken vaak zit in de materiaalkosten, zo heb je variërende dikte van hout en ook het onderstel moet uit 1 deel bestaan ivm roest/stevigheid.

Waarom zou het onderstel uit een deel moeten bestaan???
Mijn traileronderstel bestaat uit minstens 50 delen; ik zie het probleem niet.......

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:20

@ Tinaaz: dank je wel voor het meedenken :)

@ Ikke: heb gezegd welke trailer, heb nog niet gezegd welk merk/ type ;)

Je hebt me al eens eerder op Boj gewezen, inderdaad. Heb me er ook in verdiept (op internet). Voor mij niet de aantrekkelijkste optie, wel een mooie complete trailer.

Je opmerkingen over de aluminium vloer begrijp ik niet helemaal. Een (losse) rubberen vloer, lakken en periodiek laten controleren lost alle problemen toch op? De Boj Classic is ook volledig aluminium. Ben zelf geen klusser by the way.

Onderstel in 1 deel of niet; meerdere onderdelen kan makkelijker zijn in onderhoud. Zie zelf niet het nadeel van een onderstel dat uit meerdere onderdelen bestaat.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:27

zeker onderhandelen :j

ik zou onderhandelen op Prijs, accessoires en eventueel op garantie. op levertijd zal niet meevallen tenzij je een showroommodel hebt.

er kan over het algemeen meer vanaf dan je denkt.

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:35

Ik heb vorig jaar een nieuwe trailer gekocht. Ik heb eerst uitgezocht wat ik precies wilde. Welk merk, welke extra's, soort materiaal etc.

Vervolgens heb ik een poosje op marktplaats de aanbiedingen in de gaten gehouden. Uiteindelijk zijn we bij 3 leveranciers gaan kijken en offertes opgevraagd.

Het verschil in service was in mijn geval erg groot. Het leek wel of sommige trailerboeren niet wilden verkopen. Vraag je om een offerte, verwijzen ze naar de advertentie op marktplaats!

Ondanks dat de trailer al scherp geprijsd was, bleek er nog wel wat onderhandelingsruimte. O.a. gratis slot.

Succes!

john24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:48

bedenk eerst eens wat voorn merk trailer je wilt ifor williams wesco parodiso bockmann heja 5 ster
of een westfalia ik kan uit ervaring spreken ik ben zeer tevreden over west falia en wesco en bockman deze merken heb ik gehad en zijn egt supper trailers

bedenk ook twee paards anderhalfpaards of 1 paards trailer

met zadelkamer of zonder

en bedenk wat voorn auto er voor moet

nieuw of 2 de hands ? let met 2e hands op banden bodem klep neuswiel rem schot verlichting

en onderhandelen kan je met alles prijs / artikelen

voor meer vragen of ideale adressen voor trailers pb me even

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:04

@ John24: dank je wel voor je berichtje. Maar zie mijn OP; dat heb ik allemaal op een rijtje ;)

john24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:29

Rumpleteaser schreef:
@ John24: dank je wel voor je berichtje. Maar zie mijn OP; dat heb ik allemaal op een rijtje ;)

ow ja over prijs valt altijd te onderhandelen

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:37

Onderhandelen kan je altijd en is natuurlijk altijd aan te raden, de meeste korting krijg je bij de grote trailerbedrijven, ons bedrijf is een beginnend( 1/5 jaar) bedrijf en zal je nooit de scherpe prijzen aan kunnen bieden als de grote bedrijven doen, dit omdat zij veel groter ( in hoeveelheden) in kunnen kopen en dus ook vd fabriek vaak meer korting krijgen dan wij die meestal per stuk of per klein aantal bestellen, onze onderhandelingsruimte is gewoon stukken kleiner ;)
Wij maken dan ook het verschil in de service, wij gaan verder dan de normale service en doen er alles voor om een klant tevreden te zien wegrijden!
Ook in het advies geven denken we mee met de klant en als wij tot de conclusie komen dat we niet de juiste trailer hebben staan of kunnen leveren dan zullen we zeker een merk aan raden die we niet hebben staan maar die wel bij de betrefffende klant past, eerlijkheid boven alles.
@ Dav= bij ons zal weglopen geen enkele zin hebben, we zijn open en eerlijk tegen de klanten en bieden aan wat we aan kunnen bieden, is dat te weinig onderhandeling voor de klant dan houd het voor ons gewoon op, want als je het voor niets doet kunnen we beter gelijk stoppen :o vandaar dat bij ons service zo hoog in het vaandel staat.