Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik volg dit dus even 

daar had ze het even niet van terug, heb het nog twee keer moeten doen en van de week liep ze zonder ook maar een keer te aarzelen braaf van en naar de bak (half uurtje onder het zadel heen en terug) het begon met halverwege op een buitenrit staken en op een gegeven moment kwam ik het erf zowat niet af.
maar met dit slechte weer ga ik voorlopig nog even niet naar buiten
). Ik probeerde altijd het stilstaan voor te zijn. Ging hij toch stilstaan dan was ik niet lief, en kon hij een flinke tik verwachten. Ging hij dan de goede kant op prees ik hem de hemel in. Liep hij toch achteruit of kwam hij omhoog zette ik hem een tijdje stil met zijn hoofd de kant op waar ik heen wilde gaan, en dan begonnen we opnieuw. Schreeuwen of brullen heb ik nooit gedaan, daar help je jezelf en je paard alleen maar over de zeik mee is mijn ervaring. CK88 schreef:Ik heb meerdere van zulke paarden gehad, liepen gewoon achteruit de sloot in. Flink de zweep erover en blijven slaan tot je zowat in rengalop vooruit galoppeert, en dan bij elke aazeling met been komen en geen reactie is een flinke mep. Ze moet dan gelijk reageren op de tik anders blijf je weer slaan tot ze in rengalop zit.
Even heel hard, maar zo leer je ze het af. Vooral jonge paarden gaan dit proberen is mijn ervaring.
nickynicole schreef:CK88 schreef:Ik heb meerdere van zulke paarden gehad, liepen gewoon achteruit de sloot in. Flink de zweep erover en blijven slaan tot je zowat in rengalop vooruit galoppeert, en dan bij elke aazeling met been komen en geen reactie is een flinke mep. Ze moet dan gelijk reageren op de tik anders blijf je weer slaan tot ze in rengalop zit.
Even heel hard, maar zo leer je ze het af. Vooral jonge paarden gaan dit proberen is mijn ervaring.
Ik snap deze reactie helemaal maar vroeg me af hoe je dat gaat doen als je de eerste km over een verharde weg moet?
nickynicole schreef:CK88 schreef:Ik heb meerdere van zulke paarden gehad, liepen gewoon achteruit de sloot in. Flink de zweep erover en blijven slaan tot je zowat in rengalop vooruit galoppeert, en dan bij elke aazeling met been komen en geen reactie is een flinke mep. Ze moet dan gelijk reageren op de tik anders blijf je weer slaan tot ze in rengalop zit.
Ik snap deze reactie helemaal maar vroeg me af hoe je dat gaat doen als je de eerste km over een verharde weg moet?