Wie kan mij helpen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxEvitaMxX

Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 17:39

Ik denk dat we een klein probleempje hebben. Wij hebben laatst een Halflinger over gekocht van een goede kennis. Zei zou het paspoort op stuuren.
Deze kwam gister binnen, en tot onze ondekking kwamen we er achter dat er over het chipnummer dat in het paspoort staat een sticker zat geplakt met een ander chipnummer. Wij hebben de KVTH gebeld mij zei zeggen dat het paspoort nu ongeldig is.

Heeft iemand hier al vaker van gehoord? Een sticker over het chipnummer???
Laatst bijgewerkt door Martine op 06-01-12 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukte tekst verwijderd

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:48

als een paard 2 keer een chip heeft gekregen kan dit. Een chip kan een storing vertonen of te diep ingenesteld zijn waardoor een nieuwe chip wellicht nodig was.

Het is belangrijk om te weten of de laatste chip ook daadwerkelijk op jouw paards naam staat. Het adres van de eigenaar (jij nu dus) dien je toch te wijzigen met overdracht dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

Groetjes Kim

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:50

WWW -> TAO

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:44

De enige die wijzigingen aan mogen brengen is de paspoort uitgevende instantie. Dus ze hebben wel gelijk, het chipnummer kan wel kloppen maar dat zegt niet dat dit paspoort bij dit paard hoort. Iedereen kan die sticker er in geplakt hebben. Ik vindt het raar, maar heb geen idee wat je zou moeten doen. Sowieso de vorige eigenaar even vragen waarom de sticker er in zit.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:45

Het paspoort kan nog wel geldig zijn, maar dan moet er een stempel (doorgaans van het stamboek) over het chipnummer heen staan(dus over de sticker heen). Zo deden ze dat vroeger ook toen paarden gechipt moesten worden die allang een paspoort hadden. Enkel een sticker is normaal niet geldig.